View Single Post
  #13  
Old 17-05-2008, 08:10
3wheel 3wheel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 110
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Hoi
Is de riem van de stuurbekrachteging ook vervangen????
Zo ja die moet dan iets na gespannen worden!!


geen idee?
staat niet op de rekening, dus zal best wel niet..........

maar even voor mijn informatie als beginneling? waar zit de riem van de stuurbekrachtiging???
is dat dat dunne V snaartje naast de multiriem en distributie rechts van het blok??

Ik moet echt een werkplaatshandboek van die golf te pakken zien te krijgen of wordt stapelgek van al dat gokwerk en het niet weten/begrijpen wat-waar en waarom.

Van mijn motor kan ik met mijn ogen dicht de versnellingsbak reviseren; bij de golf weet ik bij wijze van spreken (extreem voorbeeld, bak is niet te missen) niet eens waar de versnellingsbak zit.

Even ter illustratie van mijn onwetendheid; toen ik die wagen kocht stelde ik (mijns insziens een inteligente) de volgende vraag:
hoe groot is de klepstel-interval (km's)??? daar moest de dealer wel om lachen, hydraulische klepstoters (had ik nog nooit bewust van gehoord) schijnen dus heel normaal te zijn
Ik was gewend om 1 keer per jaar (10-15.000km) even met een sleuteltje 10, schroevendraaiertje en voelermaatjes de kleppen te stellen, er zijn dus nauwelijks motoren met zelfstellende kleppen, is geen ruimte voor en ze zijn te zwaar...................

weet alles over Guzzi's maar moet van volkswagen nog een hoop leren..........
Reply With Quote