View Single Post
  #104  
Old 08-03-2012, 11:53
tjoep's Avatar
tjoep tjoep is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 485
Default

Wat een verschrikkelijke sukkels bij de RDW. Ik bellen of ik nou wel of geen blauwe oldtimerplaten mag voeren op de kubel. Technische helpdesk aan de telefoon en die geven aan dat het enige waar naar gekeken wordt de datum eerste toelating is. Dus ik geef mijn kenteken door en zeg, dus ik mag met dit kenteken gewoon blauwe platen voeren. Antwoord: ja geen probleem!

Goed, ik vertrouw het toch niet helemaal, dus ik zoeken op de rdw site. Daar staat dat het inderdaad om de datum eerste toelating gaat, maar ook dat je kenteken moet bestaan uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters. En dat is bij mijn kenteken dus niet zo (ik heb 2 groepen van 2 letters en 1 groep van 2 cijfers).

Ik weer bellen met de RDW, weer hetzelfde antwoord (het mag gewoon). Dus ik zeg, maar op jullie site staat het anders. Gingen ze het navragen en na bijna een kwartier in de wacht te hangen bleek dat het toch niet mocht met mijn huidige kenteken. Als ik blauwe platen wil voeren dan moet ik mijn kenteken om laten zetten naar een oldtimer nummer (2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters).

Blijft gelukkig wel mijn aantekening dat gordels niet verplicht zijn behouden.

Maar echt, wat een prutsers!!!!
__________________
It's beter to be dead and cool,
than alive and uncool.
www.weedeaters.nl
Reply With Quote