View Single Post
  #274  
Old 09-12-2021, 20:42
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Nou daar gaan we.

Maandag 19.00 vertrokken samen met een maatje naar Westerstede waar een vriend van mij woont, is 300km verderop en was precies op de route richting Hamburg waar de Phaeton te koop stond. De T4 weer flink aan het werk gezet en 21.30 waren we er.

Dinsdagochtend na een ontbijtje 8.30 vertrokken naar Hamburg en na een drukke spits om 10.40 op plaats van bestemming. Een dikke villawijk
En toen zag ik hem staan op de oprit en was ik verliefd. De beste man kwam naar buiten in zijn kersttrui en ik had het niet meer, wat een markante kerel. De auto stond altijd in Zwitserland 1070km bij zijn vakantiewoning. Normaal vloog hij die kant op en reed daar rond maar door corona reed hij nu heen en weer. Aangezien er ook groot onderhoud moest gebeuren wilde hij afscheid nemen.

Om 12.45 reden we weg op zijn platen, super aardig natuurlijk en scheelde een hoop gedoe. Woensdag heb ik deze meteen weer teruggestuurd.

Deze auto zit echt vol knopjes en opties, je kijkt je ogen uit. En het glijd gewoon, ik kan het niet goed omschrijven, heb A8 V8 gereden, Touaregs V10 etc maar dit is buitengewoon en super stil. Afwerking is zeer hoogstaand, nieuwprijs dik 200.000 euro in NL toen. Historie en papieren kloppen perfect.

Afgelopen jaren een kleine 10.000 km per jaar mee gereden door hem. Ik heb gisteren meteen alle banden vervangen. Ik heb op de originele 19 inch wielen Hankook winterbanden gemonteerd. Achterbanden waren helemaal niks meer waard en maakten herrie.

Nu staat in de planning 7 januari naar het RDW. Ik ga proberen daarvoor het onderhoud uit te voeren. En dan eens een flinke schoonmaak.

Even wat foto's, helaas niks knaps.

Onderweg



Ik was meteen verliefd
























__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote