View Single Post
  #92  
Old 13-11-2021, 16:29
volkswein-rider's Avatar
volkswein-rider volkswein-rider is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 400
Default

Een tijdje niet zoveel geschreven/foto’s geplaatst, maar nog wel met enige regelmaat bezig met de restauratie.

Carel Ha en NielsDub, nog bedankt voor jullie reactie!
Deze positieve reacties heb je wel nodig, om met het project verder te gaan.

Inmiddels zijn de remklauwen gestraald en geel verzinkt. Ook heb ik een revisieset aangeschaft, zodat ik de remklauwen meteen na terugkomst in elkaar kon zetten.


Ook heb ik meteen de luchtschuif laten glasparelen en daarna laten bewerken met porseleinstukjes, zodat er een soort vetlaag op kwam. Hierdoor blijft het blanke staal langer mooi.

Nadat ik de onderkant in de bescherming had gezet, ben ik gestart met de opbouw van de onderkant.
Eerst de brandstoftank opgehangen inclusief de tankhals en daarna de remleiding in de vorm gebogen om te monteren. Vervolgens de achteras opgehangen en daarna de ankerplaat, trommelremmen, wiellagers, nieuwe remleidingen en slangen op de achteras gemonteerd. Vervolgens kwam ik erachter dat ik enkele boutjes niet kon vinden voor de remdrukregelaar bij de brandstoftank.




Daarom verder gegaan met het monteren van de brandstofpomp en drukaccumulator, ontluchtingsslangen van de brandstoftank. Omdat de brandstofleidingen aan de achterkant wat roestputjes hadden heb ik nieuwe laten maken van leidingen met dezelfde diameter en wanddikte. Hierop originele nieuwe wartels laten zetten. Heel erg netjes en als origineel.
Best wel wat werk om de brandstofleidingen netjes onder de auto te krijgen.


Vervolgens de ontbrekende boutjes e.d. binnen gekregen en gestart met het ophangen van de remdrukregelaar bij de achteras.


Ook de nieuwe remleidingen in model gebogen en onder de auto gemonteerd. Om daarna de hoofdremcilinder te monteren en vanaf daar de laatste stukken remleiding gemonteerd aan het deel wat onder de auto doorgaat.
De remleidingen naar de voorwielen heb ik daarna pas gebogen en vastgezet. Als detail het nieuwe remvloeistofpotje geplaatst. Dit maakt het dan weer mooi af.







Al met al best wel veel werk wat in een paar regeltjes staat omschreven 😉
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982
Golf MK IV 2.0 2000
Kever 1300s 1973: sold
Opel Manta A 1973
Chevy Bel Air coupé V8 1958
Reply With Quote