View Single Post
  #1  
Old 04-01-2020, 17:56
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default Info gezocht! Golf 1 ''Flyer'' uitvoering

Zoals in de titel al staat ben ik op zoek naar informatie over een golf 1 in ''flyer'' uitvoering. Ik heb recent zelf een golf 1 gekocht die in deze uitvoering geleverd zou zijn, maar er is werkelijk niets over terug te vinden.

Daarom dit topic om voor de toekomst alle info met betrekking tot deze uitvoering op een rijtje te hebben. Wellicht zijn er onder ons of vaders/ moeders van die nog informatie of foto's hebben over deze uitvoering. Alle beetjes kunnen helpen om het verhaal compleet te krijgen.

- De flyer uitvoering zou een actiemodel van PON zijn net zoals bijvoorbeeld de scorpion en sprinter

Gevonden via autoweek: Linkje
Gepost door anonieme bezoeker:
''Ik zou niet weten wat origineel is en wat niet maar deze auto is gebruikt voor tv-progamma12 steden 13 ongelukken seizoen : 25-3-1990
De auto was toen al rijp voor de sloop

hierbij gegevens van de auto
- bouwjaar 1978 , er zaten stalen bumpers op (vervangen door kunstof)
- 1.5 diesel
- geel Lemongelb , ook met grill embleem geel
- Flyer embleem achterzijde en stickers zijkant auto
- tietenteller met 1 teller en koudestartchoke diesel
- sprinter stuur
- a stijl kapjes / zwarte wielranden (kan ook voor de roest zijn)
- zwart interieur met hooftsteunen/ handgrepen van GTI
(geen chroomwerk alle sierstrippen en rubbers zwart) simpelste uitvoering diesel''


Filmpje waarin de golf flyer uit 12 steden 13 ongelukken voorkomt:





Oke dat is de eerste golf flyer die ik gevonden heb, gele kleur en diesel uitvoering.

Hieronder mijn golf flyer, het verhaal bij de auto gaat dat deze flyer gebruikt zou zijn als showauto of demoauto en op bijvoorbeeld de autorai heeft gestaan oid. Ik heb twee infoboekjes van autorai 1979 en 1981 op de kop getikt maar nergens is de flyer te vinden. (als iemand toevallig foto's heeft hiervan, supergraag natuurlijk)



Golf 1 flyer uit 1979 met een 1.5s automaat, stuurbekrachtiging, plastic bumpers, kleine achterlichten, dubbele teller, flyer stickers op de zijkanten, flyer striping en flyer achterspoiler,

Foto van het embleem en spoiler achterop



Op de spoiler zelf staat ook nog de fabrikant Foha austria



Interieur met dubbele teller



Daarnaast heb ik online in oude kranten gezocht naar golf 1 flyer en heb drie stuks gevonden. Vreemd genoeg verschilt de motor inhoud, wat zou kunnen betekenen dat het flyer een soort pakket is wat je op de golf 1 zou kunnen mee bestellen?










Ook van verschillende bouwjaren, 1979 en 1981.
Ik heb al contact gezocht met PON maar die kunnen helaas niets over dit model terug vinden omdat de administratie niet zover reikt.

Zou een geboorte certificaat aanvragen een mogelijkheid zijn om te achterhalen of hier al af fabriek stuurbekrachtiging op zat?

Bij deze nog een keer de vraag, heeft iemand informatie of foto's over deze uitvoering of over specifiek mijn auto? Stuur gerust een PM (mocht je de info niet op internet willen delen) of reageer hieronder natuurlijk! Foto's van andere flyer uitvoeringen zou natuurlijk helemaal top zijn! Of als iemand iets weet waar ik evt. informatie vandaan kan halen ook top!
Reply With Quote