View Single Post
  #28  
Old 30-03-2016, 08:57
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Ik heb ook een Weber DMTL.
Ik heb hem toen gekocht bij Bolku, omdat de levertijd vanuit Engeland toen een beetje tegenviel. Voor die 50 euro prijsverschil wilde ik eigenlijk ook niet gaan klooien.

Mijn bevindingen thus far:
+ Fijne, eenvoudige carburateur
+ (bijna) Alles mechanisch geregeld (stationair toerental, choke, bediening tweede trap)
+ Prijs/beschikbaarheid van revisiesets
+ Mooier oppakken onderin
+ Past op origineel spruitstuk

- Warme start is niet optimaal. Advies: gas deels intrappen en vasthouden, starten.
- De Pierburg is (mits goed) door zijn regelingen wat minder gevoelig voor invloeden van buitenaf (weer, vochtigheid, luchttemperatuur)

Tip 1: Als je een nieuwe Weber koopt, zorg dan dat je een flesje (licht!) borgmiddel hebt om boutjes en verbindingen vast te zetten. Bij mij trilden de bouten in de voet van de carburateur en de klembout van de chokekabel los.

Tip 2: Als je een nieuw koopt, wordt deze deels geassembleerd in een doos geleverd. Je moet nog een aantal dingen monteren (adapter voor de voetpakking, steuntje voor de choke, verwarmingselementje e.d.).
Zorg ervoor dat je de vooraf geassembleerde zaken controleert! Bij mij zaten er een aantal dingen niet goed vast.
Reply With Quote