View Single Post
  #29  
Old 18-10-2015, 07:45
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

mijn CV in de golf werkt ook niet meer, maar dat heb ik niet meer werkende gekregen.
het hele ding werk met electrische motortjes om de deuren te openen (koffer + 2deuren).
toen ik die kocht zat er zo een sleutelhanger ding aan waar de garage niet wist wat het deed. ik toch eens dat sleutelhangertje open geprutst en alles hersoldeerd, naar de auto en als ik druk sluiten de deuren.

oh leuk dacht ik. tot ik savonds wou vertrekken. sluiten gaat, maar openen niet meer. dan maar met de sleutel MAAR... dat ding heeft ook een startonderbreker die de pomp en voorgloei installatie onderbreekt. ook blijft het knipperlichtledje branden en staat er een oranje ledje aan de voorruit te knipperen. garage gecontacteerd en zij raden aan het hele systeem eruit te gooien. blijkt dat ding helemaal in de kabelboom te zijn verwerkt.
er zit onder mijn stuur een grote plastic doos in dat 'service bakje' en daar hangt een kabelboom aan met 22draden. ik vind geen directe lijn naar de dieselpomp, dus ik vermoed dat dit doosje ook nog met een andere doosje communiceert. heb wel een on/off schakelaar gevonden in de behuizing en heb de boel zo maar uitgeschakeld (wel leuke anti diefstel als je het weer aanzet). ook in de auto zitten 2 ultrasoon detectors die het alarm doen afgaan als je bv het kofferslot probeert te openen van buiten.
zou graag het 'communicatiedeel' vervangen en weer werkende krijgen.

op die plastic doos komen namelijk 2 fijne draadjes toe aan de andere kant en daar staat als tekst bij 'RX' en 'TX'. dus ik verdenk NOG ergens een ander kastje met de ontvanger in die dan naar de centrale unit communiceert om de boel te openen en sluiten
(centrale doos autosonik TS 306 DX). op internet ook al gevonden dat bepaalde dealers in frankrijk standaard zulke autosonik alarmen bij porsches installeerde (en ze hebben er nu allemaal ook last mee ).

als ik info zou kunnen vinden van mijn alarm, zou ik eventueel ook dat chinees spul kunnen gebruiken. zit er ook een uitgang op om mijn startonderbreker deel aan te sturen of is het enkel deuren?
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote