Thread: Area51
View Single Post
  #51  
Old 23-10-2012, 12:38
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Het is supermooi om rond deze tijd van het jaar door de Ardennen en de Eifel te rijden, maar het mooiste van de trip was toch
ook stiekum wel een beetje de zaterdagavond...

We hadden bij Ineke (Brian's moeder) in Schönberg (België) gegeten, maar moesten nog naar Kottenborn (Duitsland) om daar te
overnachten. Het tripje was volgens de TomTom zo'n 75km (1 uur en 6 minuten reistijd) en dat hebben we uiteindelijk in precies
60 minuten gereden. Dat lijkt niet veel, 6minuten van de TomTom tijd afrijden, maar het waren hoofdzakelijk B-wegen en dorpjes
waar we overheen reden en doorheen kwamen.
De eerste 5 minuten schoot het echter niet echt op.. ik reed voorop en mijn H4 koplampen met duplo fitting konden natuurlijk niet
op tegen Vincent z'n xenon lampen in z'n 2012 BMW 120d (163pk, 340NM). Toen hij dan ook de leiding nam en ik me 'slechts' maar
moest concentreren om hem te blijven volgen (en moest zien bij te houden !) ging het tempo rap omhoog. Vincent was er wel een
beetje over verbaasd dat ik hem redelijk goed bij kon houden en we zijn regelmatig boven de 110km/h geweest.
Natuurlijk kan ik zijn uit-acceleratie na een bocht niet bijhouden, maar in de afdalingen kon ik -dankzij mijn 993/996 remmen- toch
weer naar hem toekruipen ! Ik heb zelfs de remmen aan het piepen gehad en dat wil zeggen dat de boel goed HEET is geweest !

Ik denk dat we zondag met een graadje of 22 op het circuit (bocht Adenauer Frost) hebben gestaan, dat is de plek waar de as
van Brian is uitgestrooid. Dit jaar extra bijzonder omdat het hek beneden in Adenau open was en we dus niet de 3km de berg op
hoefden te lopen.





Wat de Capri betreft, ik heb een week of wat geleden de hand weten te leggen op wat laatste onderdelen (waaronder een lege
Sierra Cosworth 4x4 body, voor de bodemplaat), nu nog een paar dingen regelen en dan zouden we kunnen gaan beginnen.
(maar eerst de bus ombouwen naar een Subaru EJ20 motor)
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote