View Single Post
  #45  
Old 15-08-2015, 16:20
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

de sensor in de auto is wel betrouwbaar, de electronica en het metertje in je dashboard daarentegen...

op mijn digitale display zie ik soms dat de temperatuur 6°C heen en weer gaat.
dus 88°C, 94°C, 88°C, 94°C, 88°C...
dit is ergens een code dat de electronica uitstuurt om te laten weten dat het water niveau te laag is. iets later gaat het lampje dan ook branden.

dit is iets dat je niet ziet op het analoge naaldje. 6°C is daar amper een mm verschil. doordat het snel op en neer gaat, reageerd het naaldje er zelf niet op.

de brandstofmeter daarentegen is totaal onnauwkeurig. als ik een bocht naar rechts ga, en daarna naar links, durft men naaldje zelf 1/4de heen en weer te gaan. dit is er allemaal softwarematig uitgeprogrammeerd.
het begin van de reserve is geloof ik op 6liter resterend, het onderste van reserve... dan sta je al een tijdje aan kant . nu heb ik een schoon verloop van 6->1liter voor ik ga tanken.
als ik in de auto stap, en die staat met het naaldje in het rood, weet ik niet of ik bv nog naar gent kan rijden (25km) en terug, of al ga beginnen stotteren voor ik aan het tankstation ben (3km). als ik daar nu 5liter zie staan... kan ik nog naar gent rijden en terug en dan bv bij het goedkope tankstation onderweg tanken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote