View Single Post
  #281  
Old 25-03-2023, 20:25
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Ja die onderleg schijven zijn voor de foto en de passing. Ik heb de 4 gaten afgetekend en denk dat ik daar M8 trekmoeren in zet.

Die zitten er sinds gisteren al in
Het schakelgedeelte aan de pookzijde is verder klaar, op een leuke pookknop na, alleen nog niet gemonteerd. Dat komt omdat ik in al mijn wijsheid had bedacht de middenste uitlaatpijp te vervangen, maar niet echt een succes ging worden.

De uitlaat van de Golf bestaat uit 5 delen.
Spruitstuk - voorpijp - middenpijp - bocht onder de achterbank - einddemper. Eigenlijk lekte hij sowieso op alle verbindingen behalve die van het spruitstuk en de voorpijp. De voorzijde van de middenpijp was door het vele demonteren inmiddels niet meer rond, dus het lekken was enigszins logisch. Ik dacht; met 1 actie pak ik 2 lekken hopelijk aan: de rechte (dus simpel!) middenpijp, met een mooie nieuwe ronde aansluiting aan de voorkant.
Ten eerste is hier in de buurt geen 60mm pip te krijgen, dus ging ik op internet zoeken. En dan bij onze Duitse buren, want daar kost een metertje pijp EEN DERDE van wat hij in NL kost
Echter was de middenpijp vast gaan rotten in de aansluiting van de bocht (die valt er omheen). Die op zijn beurt weer vastgerot zit in de pijp naar de demper. Dat laatste laten we lekker zitten, want ik ben 2 dagen bezig geweest de middenpijp te verwijderen. Eerst had ik hem afgezaagd op ca 2 cm van de aansluiting. Vervolgens ben ik met hamers, beitels, WD 40 en waterpomp tangen in de weer geweest, net zo lang tot ik hem er uit had gewrikt. Dat heeft serieus een uur of 3 of mss wel meer gekost (verdeeld over 2 dagen). Het leverde ook nog een scheurtje in de andere pijp op, die ik inmiddels al weer gelast heb, en en opstuiking waardoor de nieuwe pijp niet dieper dan de sleuven erin gaat. Maar die dremel ik er morgen nog even uit. Hoewel je ziet dat die achterste pijp nu niet helemaal rond meer is, past de nieuwe pijp er wel in. Ik heb een beetje met de tang zitten wrikken zodat er geen dikke spleten in zitten. Eventueel kan ik hem nog wat ronder kloppen natuurlijk.

En dit allemaal in een weekend waarin ik (weer) de motor in wilde bouwen zodat ik verder kon....... helaasch.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote