View Single Post
  #10  
Old 14-02-2022, 09:14
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Quote:
Originally Posted by 1977GTI
Dank jullie wel allemaal voor de tips.
Ondanks dat de papieren niet meer aanwezig zijn en het type plaatje mist wil ik proberen om er weer een kenteken bij te krijgen, hiervoor heb ik echter een certificaat van overeenstemming nodig, deze wordt pas voor auto's vanaf 1996 afgegeven, dat gaat dus niet werken. Volgens het RDW moet ik een document hebben met zoiets als een typegoedkeuring, zou het Datenblatt die als extra bij de Geburtsurkunde kan worden aangevraagd bij de VW classicparts uitkomst brengen?
Wie heeft hier ervaring mee.


Ik heb dit document ook onlangs aangevraagd en op dit extra document staan data gegevens zoals type, kleur, gewicht, afmetingen, productiedatum, vermogen etc.

Verder nog even een google translate gedaan wat op de site te vinden is:

Naast de productie- en leveringsdata bevat het Volkswagen datablad vooral technische informatie over uw voertuig. Dit omvat bijvoorbeeld afmetingen en gewichten of informatie over de motor, zoals vereist door testorganisaties of goedkeuringsinstanties. Als basisinformatie kan het Volkswagen-gegevensblad u ondersteunen bij de herregistratie van een oldtimer die lange tijd is uitgeschreven, evenals bij de eerste registratie van een geïmporteerd voertuig.

Ik heb geen ervaring om een kenteken her aan te vragen maar denk dat dit document zeker een positie bijdrage kan leveren. Maar nogmaals, geen ervaring van mijn kant.

Zoals hierboven ook aangegeven is post eens een foto van oa de motorruimte. Daar is ook al veel van te herleiden of het bouwjaar klopt bij de kas.
Reply With Quote