View Single Post
  #9  
Old 14-09-2015, 23:21
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

vandaag na mn werk heb ik even de wielen opnieuw laten balanceren, maar deze waren alle 4 gewoon in orde! dus dat is ook uitgesloten als oorzaak.

wat ik nu inmiddels dus al heb gedaan / uitgesloten:

-op advies van de uitlijboer de draagarmen incl. rubbers/lagers vervangen ( daarna voor de 2e keer laten uitlijnen )

-uitlijning staat goed
-wielen zijn goed gebalanceerd
-bandenspanning staat goed
-rem L.V. loopt niet aan (geen warmte verschil tussen velg L.V. en R.V. en de velgen zijn ook niet abnormaal heet)

achteras en vooras heb ik er niet onderuit gehad, en het probleem is pas ontstaan na dat ik de velgen erop heb gezet, remblokken heb vervangen, en de auto verder heb verlaagd. (dit is allemaal gebeurd voordat ik de auto heb laten uitlijnen natuurlijk )

volgens de uitlijnboer zou het dus liggen aan het verschil in dikte en lengte tussen beide aandrijfassen, waardoor er volgens hem dus meer kracht zou komen op mijn aandrijfas L.V. en mn auto daardoor naar links zou trekken ( dat zijn zijn woorden )

nu geloof ik dit verhaaltje niet helemaal, want mijn auto loopt ook licht naar links als ik geen gas geef, en ( correct me if im wrong ) aangezien de uitlijning goed staat, mijn wielen goed zijn gebalanceerd, de auto alsnog licht naar links trekt en bij het gas geven nog erger naar links trekt, denk ik dat het probleem wellicht in mijn differentieel kan zitten (aangezien vanuit hier de aandrijfassen worden aangestuurd), ik hoor namelijk ook een piepend, zeurend / ''gaar'' geluid zo rond de bak/differentieel als mn auto zachtjes rolt in zijn 1 of 2 .

ik hoor graag hoe jullie hierover denken!
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote