View Single Post
  #152  
Old 06-12-2021, 09:47
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Dank jullie wel heren! Tempo zit er inderdaad goed in wat ook de bedoeling is. Mijn mening is dat als je zo'n project aanpakt moet je er ook vol voor gaan en geen losse projecten er bij naast hebben want voor dat je het weet komt je huidige project in de hoek te staan en verlies je de motivatie.

Afgelopen zaterdag de motor eruit gehaald. Dat ging gelukkig vrij vlotjes. Hierbij een paar pics.

We begonnen met een volle motorruimte:




De eerste aanbouwdelen eraf gehaald zoals koelwatertank, radiator, luchtfilter en slang, ruitenwisserreservoir etc. Ook heb ik alle electrakabels en stekers gelabeld zodat het straks een stuk makkelijker is om de motor weer aan te sluiten.







Een trolley met wat banden er op waar ik de motor op laat zakken:




Motor ondersteunen en dan langzaam de 4 motorsteunen loskoppelen. Heb als eerste de baksteun aan het schutbord verwijderd en dan langzaam de overige 3 steunen.




En dan kon ik de lift omhoog doen zodat de motor op de trolley bleef rusten:




En hier is de motor compleet uit de auto:










Nog een paar foto's van de losse motor:







Lege motorruimte. Deze wordt nog verder kaal gemaakt.




Omdat ik in eerste instantie de motor er in wilde laten zitten heb ik de motor al een beurt gegeven. De gangbare dingen zoals, bougies, rotor, ontsteking, olie, filter, distributie, spanrol, waterpomp, lagers dynamo, snaar etc zijn al vervangen.

Wat ik nu nog wil doen is de koppeling + drukgroep en alle rubbers van de motorsteunen vervangen. Ook zal het schakelmechanisme gereviseerd worden omdat je er nu makkelijk bij kan. Uiteraard wordt de motor goed schoon en netjes gemaakt.
Reply With Quote