View Single Post
  #3  
Old 19-05-2022, 07:39
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

mijn 1.3 bestaat ook gewoon met injectie (niet monopoint) en dat is dan de NZ. verder gelijke motor.
maar tussen de 1.4 en 1.3 zit amper verschil, de bak en cardans zijn gelijk, km teller kabel kan ik gewoon opdraaien als ik de digitale sensor afschroef.
uitlaat lijkt mij (hopelijk) ook gewoon hetzelfde, alleen zit er een lambda sonde in.

had echt niet verwacht dat de inlaat fout is, en het scheelt maar 4mm ofzo bij elke bout.
als ik er dan een 1.6 of 1.8 inlaat naast houd, is die COMPLEET anders.

belachelijk ook dat je in belgie niet van carbu naar injectie of omgekeerd mag. wil je je oldtimer dan beter maken voor het milieu, (en zuiniger) mag het niet. tijdje geleden al zitten spelen om er een monopoint van polo op te gooien, carbu luchtfilterdoos aanpassen zodat die erover past en lambda in de uitlaat. want volgens mij werken die monopoints enkel met gasklepsensor, bdp sensor en lambda. geen luchtmassameter.

probleem was dan weer de kabelboom vinden, die is tussen alle verschillende versies anders. ik heb reeds een ECU liggen, maar heb de monopoint en kabelboom niet
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote