View Single Post
  #19  
Old 02-09-2015, 16:49
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@NielsDub
Jij moetstoppen met lullen en die golf 1 gaan kopen die je zoekt anders mis je de boot!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alles blijft gestaag stijgen, crisis of niet. Als je over een jaar of 5 kijkt nog is naar dit topic dan zijn de bedragen waar we nu over praten weer lachwekkend laag. Zoek maar is op dit forum een reactie van Alain over de busen t1/t2 hier op het forum.

Wat betreft onderdelen prijzen golf 1;
Alles is hier in NL nog betrekkelijk goedkoop als je het vergelijkt met onze buurlanden en wat ze er daar willen betalen.
Wat betreft de kwaliteit van het aanbod. Daarvan vind ik het bij ons het slechtste gesteld! Daar tegenover is het bij ons soms betrekkelijk goedkoop, dat je nog is een gokje kan wagen.
In ons land dus veel sjappies die niet verder komen "is nog goed hoor" als je om conditie vraagt.

ik doe een gooi betreft prijzen golf 1 onderdelen;
- spucknapf stuurtje 275 - 370 Euro
- gestreept (rood/grijs) GTI interieur 400 - 600 Euro
- gestreept (groen) GTI Pirelli interieur 500 - 800 Euro
- hoedenplank (recht, zonder schade met touwtjes heel) vanaf 300 Euro
- kapotte teller unit met mfa 50 - 75 Euro
- werkende teller unit met mfa 100 - 150 Euro
- werkende teller unit met mfa Pirelli 175 - 250 Euro
- werkende sportline teller vanaf 250 Euro
- klapraampjes golf 1 groen glas - geschroeft 375 - 500 Euro
- zacht dashboard golf 1 GTI zonder beschadigingen vanaf 150 Euro

Maar ook "zeldzame" aftermarkt accessoires niet eens origineel VW krijgen waarde;
- Fifft rode achterlichten breed (dus niet cabrio) 300 - 400 Euro. Let op dit waren de goedkope "TJOENING" lichten in de jaren 80/90 later door gegaan onder MHW bekend als hofleverancier van de "AutoStyle" troep.
- Golf 1 heckblende 150 - 200 Euro
- Golf 1 happich klapraampjes achter (ja ze bestaan ook voor de golf 1) groen glas ONBETAALBAAR ZELDZAAM DURF BIJ WITGLAS AL GEEN UITSPRAAK OVER PRIJS MEER TE DOEN!

Ik weet nog veel meer waarde van onderdelen maar zet niet alles hier neer. Soms koop ik namelijk nog wel eens wat op MP vaak bij zo'n advertentie met 1 foto of zo'n lekkere beknopte omschrijving van iemand die aan het opruimen of de zooi zat is. Ga het halen soms geluk, soms pech en dan houdt ik het mooiste voor mezelf en de rest verkopen voor een mooi bedrag met de juiste omschrijving.

Zo financier ik mijn hobby met mijn hobby

Ik zou zelf GEEN vroege golf 1 willen bezitten als project auto waarvan veel onderdelen ontbreken of slecht zijn van kwaliteit. Originele vroege onderdelen zijn haast bijna onvindbaar geworden en vind je ze wel veel concurrentie daardoor bijna niet meer te betalen. Dan wordt het een project een speurtocht van jaren zonder zicht op een einde.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote