Thread: Golf 1 GTI 1977
View Single Post
  #54  
Old 22-02-2013, 19:06
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

@Barn: Ik heb nog een zwarte 77er gti in de schuur staan en deze wil ik ooit nog een keertje gaan restaureren. Hij is daar wel aantoe en is ook niet even APK-waardig te maken. Al zou dat wel kunnen met wat laswerk. Ik kan er heel erg van genieten door af en toe in de auto te gaan zitten en even onder de motorkap te kijken. Ook al duurt het misschien nog wel enkele jaren voordat ik er aan ga beginnen, hij staat mij zo best in de schuur. Voormij hoef je een auto ook niet te restaureren. ik zie het als het verzamelen van modelauto's maar dan zijn die van mij in de schaal 1:1 ipv 1:18 of 1:43. Ik heb er nu 5 en daar wil ik het wel even bij houden voorlopig. Wel ben ik al bezig alle onderdelen te verzamelen om hem te restaureren, lekker op Marktplaats zoeken of hier op het forum en dan het halve land doorrijden om spullen te kopen, geeft mij ook veel plezier. De Gti gaat pas uit elkaar als ik alle onderdelen heb en ik zeker weet dat ik de restauratie ga volbrengen. Ik heb geen zin om jaren met een half gedemonteerde Golf te zitten en hem dan uiteindelijk te moeten verkopen voor een appel en een ei met een heleboel onderdelen die ondertussen zoek zijn geraakt etc. en als je eenmaal een rotte Golf uitelkaar hebt gehaald valt het niet mee om alles weer terug te monteren. Daarom zou ik hem nooit vantevoren gaan demonteren ookal jeuken je handen van ongeduld. Over 3 weken komt mijn zilveren 77er gti terug van de spuiter en dan kan ik gaan beginnen met opbouwen. Het is dan net een LEGO- bouwpakket want ik heb alle onderdelen al klaar zoals: achteras, voorwielophanging, motorblok, interieur, remleidingen, benzinetank etc.
Reply With Quote