View Single Post
  #10  
Old 13-05-2008, 19:42
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Allereerst, hartstikke nette Variant!! Geloof dat je dezelfde kleur hebt als mijn GTD!
Maar de trommel zoals jij dat zo mooi noemt is volgens mij een soort van stabilisatortje die het ''wiebelen'' van de riem moet tegen gaan. Meen dat het een soort van veer is die tegenwerkt. Lastig uit te leggen omdat ik hier niet heel veel kaas van heb gegeten. Ben overigens heel eerlijk nu Hahaha!!
Geloof alleen niet dat je daar iets aan kan verstellen. Maar al je bovenste bout losdraait op je dynamo (goed te zien op de 1 na laatste foto) en je riem goed spant wat overigens wel nodig is, maar niet zo dramatisch is als dat ik dacht..

Maar die extra spanrol is volgens mij de rol die je aircopomp aandrijft. dat is het enige wat ik kan bedenken.
En vandaar dat je V-snaar ook zo anders staat dan die van mij. Zou ik me geen zorgen over maken als ik jou was.

Wat je kan doen om de auto (een fractie) beter te laten trekken bij lage toeren is je EGR klep dicht maken. Ik heb dezelfde vraag ook gesteld hier op het forum hoe da moest en heb daar wat foto's bij staan. Werkje va 10 min. Ik dacht eerst dat de auto er alleen maar -nog- slomer van werd maar nu ben ik een week verder en hij rijdt echt beter. Trekt vanaf 1600 Tpm moeiteloos op en doet het echt wat vlotter ook.

En die dempers zijn echt een aanrader! Ik woon dan in DLD en daar is wat meer vermogen best wel eens wenselijk.... Hoewel de lol er hier ook langzaam vanaf gaat met veel snelheidsbeperkingen....


Maar denk dat wanneer je de multiriem opnieuw spant dan moet het al een stuk beter gaan. Het merk maakt geen barst uit hoor. VAG of Brezan als de lengte maar klopt en de riem voor het type auto (met airco in jouw geval) bedoeld is...
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote