View Single Post
  #171  
Old 08-02-2022, 10:15
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Hier weer een kleine update van mij. Ik moest wachten op wat onderdelen omdat toch een 74er op bepaalde dingen toch net weer wat anders is als de latere modellen.

Zo is de keerring van de krukasflens na mijn weten bijna altijd 85 mm maar ik moest net een 82mm keerring hebben dus deze maar besteld. Bijna net zo duur als een complete pakkingsset voor het onderblok maar heb hem toch nodig dus maar besteld.




Nieuwe drukgroep en koppeling gemonteerd en uiteraard alles aangehaald op moment:




Oliepomp gemonteerd:




Ook het rubber van de motorsteun was een kleinere diameter als de latere golfjes hadden dus ook deze moest ik opnieuw bestellen voordat ik de distributieriem kon monteren. Dit rubber had een diameter van 60.4mm en de latere types zijn na mijn weten altijd of 64.5 of 75 mm.

Motorsteun plus nieuw rubber gemonteerd samen met de nieuwe distributieriem en spanrol.




Het draaiend gedeelte is nu klaar en alles staat op tijd. Krukas met de ratel rond gedraaid en dat gaat gelukkig soepeltjes.




Vliegwiel gemonteerd:




Nu verder met alle losse aanbouwdelen. Het meeste ligt al klaar om gemonteerd te worden maar heb toch sommige delen nog opnieuw gespoten omdat het de eerste keer niet helemaal netjes geworden is:




Hopelijk zit er nu niks meer tegen en kan de motor verder helemaal in elkaar.

Heb de spuiter ook nog gesproken maar de carrosserie kan pas eind februari/begin maart er heen. Dit had de spuiter ook al wel aangegeven maar had gehoopt dat de carrosserie er eerder heen kon.

Eventjes geduld nog.
Reply With Quote