View Single Post
  #101  
Old 03-02-2017, 11:59
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
Hoi ja klopt het is voor mij een heel stuk duidelijker geworden na de laaste VW meeting bij Bourguignon leeuwarden daar stond namelijk
de zogenaamde ouste GTi van Nedeland auto van Mark Wegh .
Jammer voor heb maar Auto is kompleet nep. En voor mij beter dus, heb deze week naar Pon toe gebeld en zat ook nog een geheim achter mijn 76 gti het kenteken was namelijk al een Maand eerder al afgegeven dan er op het kenteken staat.Heb al met de rdw gebeld zij zeggen dat de datum als het voertuig in gebruik word genomen die datum word gebruik op het kenteken.
Maar vind het veemd om dat het bij hun wel goed in de computer staat en bij Pon ook en bij de RDW op de Site verkeerd heeft iemand hier ervaring mee.
En net bericht gehad van de RDW het is ook duidelijk geworden Geachte heer Veenstra,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Naar aanleiding van ons telefonisch contact wil ik u kort uitleggen waarom er een verschil zit tussen de datum eerste inschrijving en de registratiedatum van het kenteken.

De importeur/dealer heeft een kenteken aangevraagd en die is geregistreerd op de datum 1 september 1976. De datum afgifte van het kenteken wordt niet geregistreerd op het kentekenbewijs.

De daadwerkelijke eerste inschrijving heeft plaatst gevonden op 1 oktober 1976, dat is de datum die u op de website van de RDW en op het kentekenbewijs ziet staan.
Deze datum is gelijk aan de datum eerste toelating in Nederland.

De datum van 1 september 1976 staat alleen in het kentekenregister geregistreerd maar wordt niet vermeldt op de website of op het kentekenbewijs. Een importeur/ dealer vraagt een kenteken aan zodat bij verkoop de auto direct op naam kan worden gezet.

Het kan dus gebeuren dat een kenteken wel eerder wordt afgegeven voor voertuigen die in de showroom staan. De daadwerkelijke datum eerste toelating en inschrijving is wat de RDW registreert
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Reply With Quote