View Single Post
  #12  
Old 12-08-2020, 13:39
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Wat betreft bougies geloof ik dat in de PL wel een specifiek type moet. Niet zomaar eender welk merk, denk enkel Bosch en NGK maar bij voorkeur Bosch. Ik weet dat ze deze bij Brezan niet hadden liggen toen ik ze kocht, maar dat ze speciaal besteld moesten worden. Controleer dus eens of je wel de juiste bougies hebt steken.

Wat betreft de ontsteking, hier heb je inderdaad zo een extern ontstekingsblokje zitten. Dat zit op de behuizing van het ECU gemonteerd als ik het me goed herinner. Bij mij was deze stuk, gevolg: slecht starten, onmogelijk CO af te stellen, stationair minstens 1500 toeren of hij viel uit. Maar ook: schommelend merkteken. Na het vervangen was het merkteken wel gewoon stabiel, het is dus niet normaal als dat schommelt!

Nu dat wil niet zeggen dat het ontstekingsblokje bij jou ook stuk is, maar ik zou toch de ontsteking verder controleren. Heb zelf de fout gemaakt om veel te lang op het brandstof gedeelte te zoeken indertijd. Je weet nu ook, zeker na het vervangen van de injectors, dat op het vlak van brandstof alles goed zit. Althans, lijkt me dat je praktisch alles al getest hebt.

Heb je het Bentley handboek? Daar staat een hele testprocedure in voor het volledige elektrische systeem van de motor. Daarmee meet je alles uit van aan de ECU stekker. Erg handig om te vinden in welke tak je moet gaan zoeken. Dan zijn er testprocedures voor verschillende subsystemen zoals de ontsteking.

Nog een belangrijke: draait de auto als je de stekker op de differentieeldrukregelaar los maakt? Dat is het lichtgrijze blokje, waar je de +/-5mA meet als je het mengsel afstelt. De auto moet ook draaien en starten als deze stekker los zit.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote