View Single Post
  #1  
Old 18-06-2008, 13:40
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Question 2.0 16V icm. ITB's

Ik ben me momenteel informatie aan het zoeken voor een nieuwe motor voor in mijn MK2.
Daarbij zit ik met de gedachte om een 2.0 16V met throttle bodies te maken. De bedoeling is om het blok volledig te laten reviseren, kop volledig laten bewerken en wat snellere onderdelen erin te lepelen, een set 45mm Jenvey TB's en dit alles op DTA te laten lopen.
Het streven is een 200+ pk's met een flinke lading torque maar ik weet totaal niet wat ik van een dergelijke setup mag verwachten. (iemand een voorzichtige voorspelling?)

Echter zit ik nog met een boel vragen. En omdat ik eerst duidelijk wil weten wat de mogelijkheden zijn voordat ik aankopen ga doen zal ik mijn vragen hier stellen. (topic zal dus wel meer als eens geupdate worden met vragen)

1. Ik zat zelf te denken aan een ABF blok omdat deze de meeste pk's levert, maar ik heb ook gelezen dat dit blok een nogal sloom karakter heeft en dat daarom een 9A blok beter zou zijn als basis. Welk blok kan ik het beste pakken als basis?

2. Is het vereist om de kabelboom bij aankoop erbij te nemen of kan het blok lopende gemaakt worden op mijn huidige PL-kabelboom?

3. Ik ben zelf alleen nog maar de motor throttle bodies en de Jenvey TB's tegengekomen. Mijn voorkeur gaat dan meer uit naar de Jenvey 45mm TB's. Zijn deze aan te raden of zijn er nog andere merken die net zo goed of zelfs beter zijn?

4. Hoeveel pk/nm kan de standaard versnellingsbak die bij een 16V zit (020 als ik me niet vergis) aan? Indien deze niet geschikt is welke aanpassingen zouden dan gewenst zijn of welke bak kan ik hier beter voor nemen?

5. Heeft iemand verkoop-/informatiepunten waar ik eens contact mee kan opnemen?

Als iemand nog meer informatie heeft wat relevant is voor dit topic hoor ik dat natuurlijk erg graag.

Alvast bedankt voor jullie moeite,

-Erik
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote