View Single Post
  #2771  
Old 13-06-2022, 12:18
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Ik zou inderdaad ombouwen naar mk2 fusees. Deze kun je nog versterken met schetsplaten, de stuurstok armpjes van een mk1 erop lassen is geen probleem het is mits de juiste materialen kennis /laskennis zonder problemen te lassen het is gietstaal. Zo al vele setjes gebouwd. Hier passen namelijk grotere wiellagers is dan mk1. En het belangrijkste, de Audi 200 askoppen passen er na afdraaien van Audi flenzen of draadvonken van de orginele flenzen zo in, dan heb je goede askoppen welke heel blijven.


Die route was ik inmiddels ook al opgegaan, alleen niet met de Audi 200 fusees en flenzen. Heb je daar misschien nummers van? Of is dit voor alle Audi 200's gelijk? Dan kan ik het zelf wel even opzoeken.

Ik heb nieuwe golf 2/3 fusees aangeschaft, deze heb ik inmiddels laten bewerken zodat ze op een golf 1 veerpoot passen. Het golf 2 fusee is namelijk iets breder en ook het gatpatroon komt niet helemaal overeen.





Daarna de scherpe overgang afgerond om piekspanning tegen te gaan:



Verder nieuwe fuseepen-verlengers binnen laten komen, dit geheel ligt nu bij de lasser om aan elkaar gelast te worden.



De positie van de stuurarm is op het golf 2 fusee in hoogte en breedte ook anders. Voor de breedte gebruik ik langere stuurarmen.
De stuurkogels shim ik in de hoogte uit om daarmee het bumpsteer zoveel mogelijk weg te nemen. Dit moest sowieso al i.v.m. met de fuseepen-verlengers.
Qua hoogte van de stuurkogel komt het nu juist beter uit dan met de golf 1 fusees want daarmee kwam ik qua ideale hoogte precies in het midden van de stuurarm van het fusee uit, maar je moet hem natuurlijk boven of onder de stuurarm bevestigen, dus kon ik nooit volledig het bumpsteer wegnemen.
Die van de golf 2 is een stuk lager dus moet dat nu theoretisch wel kunnen.
Reply With Quote