View Single Post
  #7  
Old 08-01-2024, 19:58
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Nou, de eerste tankbeurt heb ik gehad, en die viel nogal een beetje tegen. Waar de boordcomputer het had over 1:18,4 km/l, gaf de kilometerstand icm de tankhoeveelheid slechts 1:17,3 km/l. Ik moet dan wel zeggen, dat ik de foto van de begin tankbeurt niet terug kon vinden, en weet niet zeker meer of ik de dagteller wel bij de pomp op 0 heb gedrukt?

Hoe dan ook, dit is dan wel een volledige tank, dus bij vrieskou van huis wegrijden, naar de sportschool en andere ritjes etc. Nu is het ook erg nat geweest, storm Henk is geweest, en van de huidige kou wordt de auto ook niet zuiniger, maar het valt mij wel behoorlijk tegen. Had toch wel op 1:20 km/l gehoopt om mee te beginnen. Daarnaast valt het mij enorm mee hoeveel ik van de rit naar werk gewoon 100 kan rijden. Daarentegen, als ik dan achter een vrachtauto kom te zitten, dan schiet de verbruiksmeter echt omhoog (de goede kant op ).

Ondertussen ook aan wat aanpassingen gewerkt.

Als eerste cruise control gekocht. Of die er deze dagen op komt, weet ik nog niet, de kou nodigt niet echt uit.




Daarna kwam ik bij een sloop wat bodembeplating tegen voor een zacht prijsje.




Wat je ziet zijn een bodemplaat die onder het subframe langs komt. Die daaronder sluit het eerste deel van de tunnel af, en de onderste komt onder de uitlaat naast de benzinetank. Dit moet er uiteraard ook nog onder, op dit moment ook geen zin in.

En als laatste liep ik voor een mooi prijsje tegen een setje E-Golf velgen aan.




Totaal 4,3 kg lichter dan wat er af kwam. Het rubber is 2 cm smaller, en de velgen zijn aerodynamisch ontworpen om zo min mogelijk luchtweerstand op te leveren.

En de nieuwe look.




De oude velgen waren een stuk mooier, maar vind deze op zich ook nog wel leuk.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote