View Single Post
  #396  
Old 05-04-2023, 17:13
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Zo, ook hier maar weer eens een update plaatsen. De S3 heeft op een wat lager pitje gestaan de afgelopen tijd in verband met de Polo en drukte in het algemeen, maar dat gaan we nu weer goedmaken

eigenlijk heeft hij het afgelopen jaar gewoon goed zijn werk gedaan en heb ik nagenoeg geen gekke dingen meegemaakt (mag ondertussen wel, bijna heel de auto is nieuw hahaha)

de meters in het interieur zijn weer gefixt, het probleem zat hem in zowel de oliedruksensor als de temperatuursensor. deze waren ook al wat ouder dus die hebben de geest gegeven.

Ik heb een wat oudere koellekkage opgelost, het was een leiding die van de turbo naar de elektrische waterpomp liep. deze had ik al een keer gemaakt met een soort T-stuk ertussen en hield het lang, maar nu was het echt klaar. alleen was deze leiding niet meer nieuw te krijgen en heb ik hem uiteindelijk met veel geluk van iemand over kunnen nemen die er nog een nieuw had liggen maar niet meer nodig had.




terwijl ik hier mee bezig was ontdekte ik dat ik nog een andere koellekkage had op een slang onder het verdeler T-Stuk wat aan de zijkant van het blok zit. dat was nu de 5e keer dat ik een gescheurde of lekkende slang had. dus maar de stap genomen om de Forge Siliconen koelslangen set te bestellen. kost een smak geld maar ik heb geen zin in al die koellekkages elke keer. plus dat ik ze met nieuwe slangen van de dealer kan vervangen (gebruikt heeft geen zin het is allemaal 20+ jaar oud) en dan zou ik met deze een kapotte slang al over de helft van de kosten van de complete forge kit zitten. Dus dan maar een keer goed investeren. Dus die set zal een deze weken binnenkomen.

Ook heb ik een handgreep aan de bestuurdersdeur vervangen, deze bleef open staan en was binnenin afgebroken.




en de S3 heeft ook zijn beurtje weer gehad voor dit Jaar




Verder heb ik recent eindelijk de set wielen aangeschaft die ik vanaf het begin al wilde hebben.




Het betreffen BBS CH014 5x100 et-35 en 9J breed (als ik het goed heb zo uit mn hoofd). Helemaal compleet opnieuw gericht, gecoat en opgemaakt door Retrowheelz.

Kwa bandenmaat komt er 235/35R19 op en ik denk dat ik weer ga voor De Dunlop Sportmaxx of misschien toch een keertje Michelin PS4's

Maar nu de grootste klus, de S3 staat as we speak bij de spuiter



















In eerste instantie was het alleen de bedoeling om het dak te laten spuiten. Zoals eerder genoemd was dat helemaal dof uitgeslagen en werd het echt tijd om dat eens aan te pakken. Ook had ik al bijna een jaar een scheur in de ruit en leek het mij het beste om de ruit tegelijk te vervangen zodat ze ook onder de rand konden spuiten.

Met veel geluk heb ik nog aan een originele Audi ruit kunnen komen, dus die kan er na het spuiten ook in.

maar, van het een komt het ander en nu wordt er uiteindelijk het volgende gespoten

- Dak
- Voorbumper
- Achterbumper
- rechter deur
- Beide voorschermen
- Motorkap
- Zijskirt hoekjes achter
- Koplampglazen
- nieuwe askbak in hooglans zwart

of terwijl een halve restauratie hahaha.

Rechtsvoor had ik even een nieuw scherm nodig, want de oude was me iets te ver heen om nog te repareren.







Op het dak kwam er onder de lak toch nog wat roest vandaan, en ook op het randje bovenaan bij de voorruit zat een beginnend plekje. we waren er optijd bij dus.

op het moment staat hij in de grondlak en laten ze hem even een paar weken uitharden zodat de lak straks niet inzakt nadat de kleur erop zit.

nu de koplampglazen toch gespoten worden leek het mij een goed idee om de verlichting eens even aan te pakken, want de xenons gaven niet echt heel veel licht meer, Dus een tijdje geleden Bij retrofitlab een BI-Xenon kit besteld voor de S3. En ik moet zeggen dat het echt goede kwaliteit is en goed past. Ik ben benieuwd naar de lichtopbrengst straks.







Er is ook een lading met spullen onderweg vanuit Audi tradition (uien in mijn portemonnee op dit moment) maar dan is de Audi straks weer helemaal fris en kan ik er weer voor een langere tijd tegenaan.

Ik heb ook nog een dwarsbalk besteld van een TT 3.2, deze heeft niet de buis voor de intercoolers erdoorheen lopen. dus als ik alle beugels eraf slijp heb ik een nette beugel die een stuk minder ruimte in beslag neemt aangezien ik nu toch de wagner intercooler heb.




ook heb ik de honinggraat roosters even opnieuw gedaan, de laatste keer had ik PP plastic gebruikt en de roosters zelf waren ABS. dit krijg je op geen enkele manier goed aan elkaar vast dus het liet overal los. nu is het beide ABS en kan ik het aan de achterkant gewoon met de soldeerbout aan elkaar vast smelten.




Wat er hierna nog meer op de planning staat is:

- Elektra probleem verhelpen, Bij stationair draaien knippert al mijn verlichting heel licht en wanneer ik wat meer gas geeft gaat sneller knipperen maar niet weg. Ik krijg tot nu toe maar niet gevonden waar hem dat in zit. De dynamo is pas 1 jaar oud, Accu is pas 1 maand oud, spanningsregelaar al 2x vervangen en elke keer is het er toch weer..
- Catchcan systeem aanpassen (ben er niet helemaal tevreden over)
- Hemel, Stuur en A-stijl panelen opnieuw laten bekleden (slecht gedaan de laatste keer)
- Fluidampr monteren (het rammelen van de bak door het enkelmassa vliegwiel kan hierdoor verminderd worden)
- Shortshifter kit

Binnenkort meer!
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote