Thread: Hobby's
View Single Post
  #11  
Old 10-04-2006, 19:38
ArjenE's Avatar
ArjenE ArjenE is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 2,393
Send a message via MSN to ArjenE
Default

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
als iemand ook zoekt of dit ook wil gaan doen. tip: neem nooit scherpe munitie of andere gevaarlijke spullen uit de oorlog mee naar huis. even foto schieten en begraven en eventueel de blauwe waarschuwen.

ghe ghe... zo ging ik ook nog wel eens op zoektocht naar munitie bij een frans oefenterrein in de vakantie... stonden wat oude tanks en bunkers, lege patronen, en uit elkaar geknalde mortier-granaten...

we zagen nog een mooie achterkant van een granaat uit de grond steken, en die wilden we wel mee naar huis nemen. Wij hem eruit proberen te trekken, maar dat lukte niet, dus we gingen hem uitgraven.

na 5 minuutjes de keiharde grond eromheen weggehaald te hebben kwamen we erachter dat ie nooit was afgegaan
je zag boven de grond zegmaar 7 cm zn schroef uitsteken, en nog 35 cm onder de grond zat de rest van de granaat, helemaal verroest, maar ook helemaal intact. zelfs het puntje zat er nog op...

En wij jonge kinderen vonden dat helemaal te gek, en we gingen kijken of ie het nog deed We klommen op de hoogste bunker die er was, en ik gooide de granaat zo ver mogelijk het dal in...

Maar hij ging niet af... wij er weer heen, en we dachten, wat zullen we ermee doen??? we konden hem niet naar de franse kazerne ernaast brengen, aangezien we officieel niet op dat militaire oefenterrein mochten komen...
Dus we hebben hem maar naast een bunker in een gat gestopt, en heel het gat vol gestopt met stenen...

En het vreemde is, ik kan me dit nog zo goed herinneren, en ook zelfs de plek waar ik hem verstopt had etc.

Afgelopen zomer was ik er weer in de buurt, en er was net een grote brand geweest. Bijna de hele heide was afgefikt, maar niet dat gedeelte bij de tanks en bunkers. Ik kijken bij die ene bunker. maar de mortier-granaat lag er niet meer

pfff... dit zal jullie wel helemaal geen fuck interesseren, maar het kwam opeens allemaal weer in me op
Reply With Quote