View Single Post
  #48  
Old 01-03-2023, 17:45
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,853
Default

Het is weer is tijd voor een update. Aardig druk geweest met werk en het huis wat aan het verduurzamen met al die maffe energie prijzen. Ondanks dat toch ook wel wat voortgang aan het Corrado project. Dat is het voordeel van boven je garage wonen, je moet er altijd langs lopen. Genoeg voor een update. Denk voorlaatste want zit nog wat kabeltjes te doen bij zekeringenkast en dan starten en afspraak maken RDW voor terug omkeuren naar orginele motor

Orginele gril netjes gemaakt



De leuke optie van extra metertjes netjes gemaakt



Remkoeling geleiders gevonden en gerepareerd. Is weer nieuw te krijgen maar dit scheeld weer in de kosten



Alle clipjes gerepareerd van de afwerklijst van de kofferklep. Aan de hand van een slechte donor strip.



Dat is veel het thema bij de Corrado. Veel oude onderdelen repareren want veelal worden er enorme bedragen gevraagd voor "kunstof" onderdelen. Tegenwoordig met de nieuwe epoxy lijmen dan kun je het ook veel steviger repareren dan vroeger.

Nog goedkoop een nieuwe beugel gevonden van de stuurbekrachtigingspomp



Achterbank leer schoongemaakt en opnieuw ingevet



Walbro pomp als hoofdpomp ipv opvoerpomp. Hiermee vervalt het pomp pakket onder de auto. Deze ontbrak bij mij door TDI ombouw en ik had geen zin in dat fragiele plastic bouwwerk onder de auto. Alleen het benzinefilter komt onder de auto in een enkele benzinepomp steun aftermarket




Heb sinds ik met de Corrado bezig ben hulp van de volgende generatie corrado liefhebber









Wat betere boxsjes in de hoedenplankdragers



Stuk netter de achterbak zo






Tussentijds even het front gepast. Ook besloten om deze te spuiten.



Vervolgens begonnen aan de motorkabelboom. Van twee bomen 1 goede gemaakt.






Mooie koperen radiator nieuw en pakket gemaakt. Later bouw ik nog is om naar spal maar voorlopig even orgineel.



Boom netjes ingebouwd. Tevens de orginele carbonfilter systeem. Mis nog wat tywrap clipjes voor de kabelboom achter mooi vast te zetten maar dat is het ver het laatste. Computer en waterbak gaan dicht als het zometeen loopt.







Motorkapkabel afgesteld en kapje even gepolijst



Loopt alweer leuker naar binnen zo als je dat zo ziet staan.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote