View Single Post
  #216  
Old 23-12-2022, 12:23
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Denk dat dat ook typisch zon gevalletje afweging is. Als je ze afdekt zullen ze natuurlijk minder snel opwarmen door omgevingswarmte van de motor, maar de remvloeistof in dat deel heeft dan na een paar stevige remacties ook niet de kans om makkelijk terug te koelen omdat deze dan ook de warmte weer vasthouden door de tape.

Bij de Mk2 zitten de leidingen thv het schutbord bij de uitlaat ook onder een hitteschild, maar dat is natuurlijk weer nét even anders dan de leiding hermetisch dicht tapen.

Je het intapen is wat slecht verwoord. Kleine schildjes maken met daarop warmte reflecterende tape oid is wat in mijn hoofd zat. Wellicht dat ik een deel van de problemen al kan voorkomen door de warmtehuishouding onder de kap te verbeteren, wat ik nu aan het doen ben.

@Erik Baas:
Vloeistof comprimeert idd niet. Maar je voert energie toe door druk te zetten. Dit kan niet omgezet worden in mechanische energie, dus wordt het warm...
Sowieso komt de warmte ook van de remmen via de klauw in de leiding natuurlijk. Ik heb echter geen idee hoe dat qua temperaturen, verloop oid zit.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote