View Single Post
  #1  
Old 10-12-2007, 01:29
FGizmoS's Avatar
FGizmoS FGizmoS is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 546
Send a message via MSN to FGizmoS
Default Nieuwe daily: Golf MKII GTD

Vorige week donderdag heb ik mijn corrado g60 ingeruild voor een golf mk2 gtd van '91. En al zeg ik het zelf.. zo een aanpassing had ik nog nooit gehad
De golf stond zowat 200km verder. Op het eerste zicht zag hij er nog fantastisch uit op de m3-knallers en enkele gebruikerssporen na. Het interieur viel reuze mee. Dit was een gezond blauw lederen interieur. De motor zag er optisch nog zeer net uit, ook nergens geen olie of dergelijke. Er zat nog maar pas een nieuwe versnellingsbak met een kompleet koppelingsset in.
Tijdens het starten was ik ff vergeten dat het een diesel was, gewoon de sleutel erin en starten zonder choke of voorgloeien en jawel hij sloeg direct aan.
Na een testrit in de corrie en de golf kwam het papierwerk. Nu was ik trotse eigenaar van een mk2 gtd.
Het trotse gevoel was van korte duur en bleef precies 15km duren. Ik reed achter een vrachtwagen aan 90km/h. Het olielampje knipperde en het zoemertje zoemde .
Tegen dat ik op de pechstrook was viel de motor uit met een grote rookpluim en olie reuk. De motor zat onder de olie terwijl het oliepeil nog om maximum stond. Als ik de oliedop opendraaide zag ik ook de nokkenas . Dat plastiek omhulsel boven de nokkenas was gesmolten en met de nokkenas meegedraaid.
Dan maar touring wegenhulp gebeld en de golf met de ambulance thuis afgezet. Dit was al een grapje van 578 euro cash te betalen
Foto's volgen deze week en hopelijk heb ik niet teveel motorschade.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high
VW Golf MK2 GTD '90 te koop
Subaru Impreza GTT MY97
Reply With Quote