View Single Post
  #1  
Old 05-08-2020, 13:22
MK2_TDI MK2_TDI is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2019
Posts: 79
Talking Golf CitySTROMer, powered by Tesla

Hallo, allemaal!

Voor de mensen welke het topic van SciroccomTDI nog kennen komt dit misschien een beetje bekend voor.




Let niet op de afschuwelijke achterlichten, welke eventueel verkocht kunnen worden aan iemand die ze minder afschuwelijk vind.

De Golf ophalen met SciroccomTDI.




Het is dus een Volkswagen Golf 3 CitySTROMer - origineel elektrisch.













Hij is zelfs in zeer goede staat. De originele motor en controller zitten er nog in, en het werkt allemaal nog. Natuurlijk gaan we hem niet zo laten, omdat het tegenwoordig allemaal beter kan dan 27pk. Al voordat de auto in mijn bezit kwam is er dus al het eerste pakketje opgehaald:




Het is de nieuwe motor, welke met een adapterplaat en een 02A bak in de Golf gaat komen. Daarna dus even langs de Aldi voor bananen, en vervolgens een banana for scale




Het project gaat samen gebouwd worden met SciroccomTDI. We zijn inmiddels begonnen met demontage van de oude componenten. Oude componenten welke weg gaan, ga ik aanbieden op marktplaats. Hieronder valt dus ook de volledige CitySTROMer aandrijflijn, inclusief volledig subframe, draagarmen, fusees, remmerij en dergelijken. Onder deze CitySTROMer komt namelijk een VR6 onderstel welke al klaar ligt.

In dit topic ga ik de voortgang van het project een beetje bijhouden. Misschien zien we SciroccomTDI zelf ook nog even langskomen.
Reply With Quote