View Single Post
  #104  
Old 09-01-2021, 19:58
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Ar1g3,
Dank voor je reactie!
Hoe heb je vacuĆ¼m test gedaan met rook, kan je daar iets meer van vertellen? ik heb alle plekken nagelopen, maar vind het erg moeilijk om zeker te zijn dat ik niet iets vergeet of over het hoofd zie.

De remklauw kan vrij bewegen inderdaad. De houder zit vast op de as en daar loopt de remschijf mooi doorheen, maar bij mij raakt hij hem aan de achterkant soms. En dat is niet alleen maar van het krom zijn van de schijf. De vrije ruimte aan de voorkant (buitenkant eigenlijk) is veel groter dan de binnenkant.

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Koudstart is eigen aan het systeem denk ik, aard van het beestje zeg maar. Heb ik ook bij de mijne. En aan de mijne heb ik letterlijk alles opgemeten wat er op te meten viel, en daarna mooi afgesteld volgens de waardes van het boekje. Ook vacuum met een rookmachine getest enz. Ik denk niet dat je dat er ooit uit gaat krijgen.

Qua uitlijning zou ik gewoon de auto eens laten uitlijnen. Dan zetten ze alles mooi juist. Zal ook een verschil maken op je verbruik. Zo veel kost dat ook niet, en is zeker de moeite voor elke auto.

Wat betreft de remklauwhouder, die zweeft dmv geleidingspinnen en zou dus moeten kunnen bewegen en zichzelf centreren op de schijf. Kan je dat niet of gaat dit stroef dan is het tijd voor een revisie. Setjes van febi vindt je gemakkelijk, zit alles in wat je nodig hebt en kosten bijna niks. Zeker de moeite waard!
Reply With Quote