View Single Post
  #4  
Old 12-04-2006, 11:54
dakloze's Avatar
dakloze dakloze is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 108
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Je gaat comfort (dat bedoel je toch?) inleveren, maar zelfs een verlaagde type3 rijdt een stuk lekkerder
dan een zwaar verlaagde kever, omdat een type3 gewoon net ff wat meer 'auto' is dan een bug.
5-gaats sprintstars ... das steek 5x205, en 15", dus je zult ook wat verlaging uit je bandanmaat kunnen halen.
Vóór kun je als laagste band naar een 165/45x15 gaan (is in totale hoogte 100mm lager dan je orginele maat),
en achter zul je (ik neem aan dat je 5,5J's hebt) naar een 175/55x15 kunnen gaan .. zo blijft de look ook een beetje goed.
Verlaagde (of dropped) spindles zijn voor een type3 -zover ik weet- niet leverbaar, maar om een type3 te verlagen
heb je -behalve een paar kortere dempers- geen extra hulpmiddelen nodig, gewoon de torsies voor en achter verstellen.
Hou wel de 'knikhoek' van je fusseekogels in de gaten, maar die ligt bij een type3 verder weg als bij een kever of bus.
Reken er wel op dat bij twee of meer tanden achter verlaging (je hebt achter pendelas) je achterwielen goed schuin
gaan staan, en dat geeft weer meer bandenslijtage, dus misschien kun je dan beter op zoek naar een IRS achterbrug.



Die knik hoek ben ik het meeste bang voor eigenlijk, maar daar is geen oplossing voor dus?
Als ik nou naar een IRS achterbrug pak, kan ik dan wel op 5-gaats blijven dan?
__________________
a vw barner , just aircooled
Reply With Quote