View Single Post
  #141  
Old 01-05-2020, 23:44
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Zo 1,5 jaar verder tijd om mijn topic is up te daten.

Vorig jaar voor de zomer vakantie nog wat kastjes ingebouwd. Alles opnieuw gemaakt van MDF en beplakt.



















Toen vertrokken met z'n viertjes naar Italiƫ (via Oostenrijk)






Rond de Eiffel een noodreparatie een te strakke remschoen. Had nieuwe trommels en schoenen gezet maar 1 kant net te strak en liep warm. Even terugstellen en konden verder.















Was een mooie rit. Ook wel spannend met baby aan boord van 4 maanden




Wat ik enorm mis in de bus is koppel. De 16v motor trekt pas hoog in toeren en zwaar bepakt is het toch wat afzien in de bergen. Tussen 90 - 100 trekt die niet lekker in z'n hoogste versnelling pas bij 110 alleen zo hard wil ik meestal niet rijden. In zijn 3 trekt die wel lekker door tot 110. Gevolg is toch wel vaak schakelen en dat is minder relaxed.

Met dit in gedachte toch maar besloten om een nieuwe motor op te bouwen. Wat trekt lekker uiteraard een G60. Maar dan niet met digifant carburateur maar op vrij programmeerbaar vol seq.

Plan is rustig motortje opbouwen, bij wisselen wat t3 specifieke delen omzetten naar de motor en 16v motor verzin ik wel weer wat mee.







Spaar ze allemaal, 3 luchtinlaten alle generaties rallye, type I en AD airco



Deze gaskleppen worden niet gebruikt. Heb een G60 gasklep van een automaat gevonden met gaskleppositie sensor (TPS).



Was is bezig met een 1H motor. Die was helaas opgeboord naar 83 mm en ingelopen. Toen nog een onderblok die was 2 overmaat en als laatste vond ik een PGtje die kon naar eerste overmaat.



Mooie P kop
















































Wel handig zo'n koud ontvetter



























Nieuwe Mahle eerste overmaat









Triggerwheel erop























































__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote