View Single Post
  #18  
Old 10-01-2022, 16:03
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Beter laat dan nooit... Bedankt Arnout, schade is mee gevallen. Zelfs in mijn voordeel uitgepakt, doordat de markt voor sloopauto's enigszins overspoeld werd met ondergelopen auto's, waren de opkopers niet geïnteresseerd in de Seat. Wat er voor zorgde dat op kosten van de verzekering de auto is gerepareerd.

Mijn excuses voor de lange stilte van mijn kant. Na alle gedoe met de auto's afgelopen zomer had ik een beetje het plezier in de hobby verloren. Uiteindelijk heeft het nog een maand geduurd voor ik telefoon kreeg dat de motor in de bus hing maar dat het met de ecu allemaal niet wilde vlotten. Toen maar in de auto gestapt en zelf gaan kijken. In de afgelopen maanden werd de bus geplaagd door allerlei kleine en grotere problemen. Zo hadden we na een rondje op de Landsard geen versnellingen meer, daar van hersteld kregen we een zelfde probleem na een rondje crossen met vrienden. Uiteindelijk beide cilinders van de koppeling vernieuwd en bleek het probleem zand in de koppeling te zijn. Dat via een opening aan de zijkant zijn weg naar binnen vond.

2022 begon ik weer met frisse energie. Ik heb inmiddels ruimte om de bus te stallen waar ik ook kan klussen. Enorm fijn om niet meer telkens buiten in de kou en regen te hoeven werken.

Vorige winter had ik voor een klein prijsje een setje velgen geregeld. Om winterbanden op te leggen. Moet zeggen dat ik ze echt alleen voor de prijs gekocht heb maar vind ze zeker niet verkeerd staan nu ze onder de auto zitten.


Daarnaast was het ook wel eens tijd voor een beetje verse olie en wat nieuwe filters. Voor dat laatste zoek ik trouwens nog een origineel luchtfilter huis. Deze sportfilter heeft namelijk zijn beste tijd wel gehad


Met de garage box en droog kunnen werken begint het ook te jeuken om met de golf aan de slag te gaan. Voor het zover is zijn er echter nog een hoop klusjes om de bus in orde te brengen voor komende zomer...
__________________
T3 Syncro 1.9tdi 1990
Golf 2 1.8 GT 1991

T3 Westfalia 1.9 TD 1988 (sold)
Golf 2 1.6 D 1988 (RIP)
Reply With Quote