View Single Post
  #20  
Old 22-03-2010, 11:39
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by Jarno G40 '93
Met een standaard dubbele riem met een 65mm poelie had ik na 93.000 kilometer
na revisie nog steeds 1.0 bar op de testbank, daarbij een mooie 159,3 pk en 203 Nm
op de uitdraai.
Ik heb mischien wel een beetje slip, maar de motor geeft ook zelf wel aan wanneer
hij niet meer liters lucht kan verwerken.
Te veel druk van de lader werkt dan in het nadeel, de zuiger die net de verbrandingsslag heeft gehad moet dan de volgende zuiger tegen de kompressie indrukken, dit geeft dus vermogensverlies !!!
Na revisie heb ik echter wel een slippende riem doordat de buitenste keerring een
heel klein beetje zweet, hierdoor komt er een beetje olie op de riem, maar ook dan nog
steeds 0.7 bar.
Bij mij dus ook eigenlijk wel belangstelling voor een getande riem set, met dus ook dezelfde vraag.
Bij G-force in Zoetermeer hadden ze vroeger wel altijd een getande riemset voor de G60... zal dus toch wel goed zijn want ik heb goeie ervaringen met Ralf.


Nou zo best zijn die knapen van g-force niet hoor. Wat een meuk monteren die lui in die laders. Ken beter bij sls of een van de grote jongens de zaak laten reviseren. Dacht eerst ook dat g-force goed werk leverde. Maar ik heb nu al twee laders van hem die helemaal ingelopen zijn, omdat die dichtlijsten die hij gebruikt steen en steen hard zijn. En als hun de keerring niet goed in de verdringer krijgen gebruiken ze een centerpons om er deuken in te slaan zodat de keerring er wel inklemt daarna smeren ze de zaak af met epoxy.
Ken je mooi fluiten naar je centen.
Reply With Quote