Thread: remblokken 32b
View Single Post
  #5  
Old 10-03-2021, 16:43
timbo timbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 64
Default

Hey Marijn,bedankt voor de info. ik heb de oorzaak van het lawaai gevonden. De homokineet heeft speling. Ik heb deze 65000 km geleden vervangen en is al terug stuk. De remmen zijn in orde denk ik. Ik heb over het laatst is kunnen vergelijken met een andere 32b 1600 motor en wat ik al van in het begin vermoede klopt ook. Mijn motor loopt echt ruw. Er hebben al verschillende carburators opgestaan,bijna heel het ontstekingssysteem is vernieuwd maar het blijft hetzelfde. Ik heb nu een ontstekingsregeleenheid besteld,deze had ik nog niet vervangen. Gaan deze stuk met de ouderdom? Is het dit niet dan is er nog de stroomverdeler. Ik weethet even niet meer. Kan het ook de cilinderkoppakking zijn? Ik heb altijd nog al een bruine smurrie bovenop het vloeistofpeil in de radiator. Zelfs na meermalig spoelen van heel het systeem.
Ik denk er toch steeds vaker aan om het blok te vervangen door een recenter 1600 blok dat ik nog heb.
Ik had ook in een van je posts gelezen dat jij ook water insijpeling hebt gehad in de koffer door de naad onder de achterlichten? Hoe en met wat heb jij dit opgelost?
Reply With Quote