View Single Post
  #11  
Old 06-09-2020, 15:19
Maxgolf1 Maxgolf1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2019
Posts: 5
Default

De zomer is bijna voorbij en eindelijk komt de Audi S3 naar Nederland. Het duurde allemaal veel langer dan gehoopt van wegen de Corona maatregelen.
Hier is ie dan:







De schade viel nog mee, gelukkig. Het airco systeem stond nog op druk. De intercooler aan de rechterkant was wel helemaal kapot maar ja die monteer ik toch niet op mijn golf.

Toen kon het demonteren beginnen. In een weekend tijd hebben we de motor en bak gedemonteerd en alles zo goed mogelijk gesorteerd en gelabeld.

Omdat we geen motor kraan hadden hebben we maar gewoon de graafmachine gestart. Werkte beter dan een mienicht motor kraan hahah




Vervolgens moest de versnellingsbak er nog af. Hierna konden we de motor monteren aan een motorsteun. Nu het makkelijk is om aan de motor te werken, ga ik de distributie riem en waterpomp maar meteen vervangen. Wat adviseren jullie om nog meer aan de motor te doen, nu die uit de auto is, behalve de standaard dingen als nieuwe olie en filters? De motor heeft 100 duizend Miles (c. 160.000km) gelopen.







Nog een vraag wat is de beste manier om het chassis van de golf te verstevigen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om het subframe van de Audi s3 of een andere wagen te monteren?

Aangezien ik alleen de motor nodig heb van de Audi staat de rest te koop.
Dus mocht je interessen hebben in bijvoorbeeld een volledig lederen Recaro interieur bekijk mijn marktplaats advertenties.

https://link.marktplaats.nl/m159654...content=app_ios
Audi S3 8L vol leer Recaro interieur ( lederen, zwart )
Reply With Quote