View Single Post
  #1  
Old 26-01-2014, 14:05
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default Vw golf mk1 cabrio White edition project!

ik ben wessel, 16 jaar oud en kom uit Noord brabant

na alle leuke 'ideeën' die ik had over hoe ik mijn cabrio wilde hebben, toch maar besloten mijn dx blok te houden, gewoon vanwege het feit dat ik veel ste veel wilde, terwijl dat gewoon nog niet gaat . voor mijn gevoel jammer. maar ook ik moet leren wanneer je nog niet eens je rijbewijs hebt, dat je geen vr6/v5 blok etc. in een golf 1 moet bouwen.

ik houd het dus gewoon simpel voorlopig, 40DCOE webers, 288/292graden nokkenas, en waarschijnlijk powersprint. verder moet het van buiten ook iets moois worden, maar dat zien we wel in de loop van het bouwen.

wat betreft het blok zelf, deze heeft bijna 7 jaar stil gestaan, toen ik hem 2mnd. geleden kocht ff olie in gedaan en wat benzine, en hij starte meteen. hij liep toen wel heel onregelmatig, en verzoop elke keer als we gas gaven. motorblok hebben we toen even een keer goed warm laten lopen tot de fan aan sloeg, en toen ging het al een stuk beter, hij moet alleen nog wel afgesteld worden.

de carroserie is wonderbaarlijk genoeg helemaal knetterhard, en nog nooit aan gelast. week of drie geleden spatborden, motorkap, achterklep en deuren gekocht van iemand die zijn golf cabrio aan het slopen was, plaatwerk allemaal net een jaar geleden opnieuw gespoten, dus dat was een gelukshebbertje

ook heb ik bij diegene een zwart/bordeaux rood lederen interieur gekocht in zeer nette staat. aangezien ik het rode niet zo mooi vind bij mijn witte cabrio, ga ik het middelste gedeelte van de stoelen denk ik zwart verven.




sorry voor de schuine foto, kreeg hem niet recht gedraaid.

de golf is hoogstwaarschijnlijk een zogenaamde 'white edition' uit 1984 of 1985, heb er wel papieren e.d. bij maar geen kenteken, heeft ook nog nooit op kenteken gestaan in Nederland

ook heb ik er geventileerde schijven opgebouwd, met de bijbehorende dikkere klauwen.




over het algemeen heeft de golf maar weinig minpunten behalve dat de lak op de rest van de auto niet zo geweldig is, maar aangezien ik zelf bij een poets/ autobedrijf werk, is dit niet zo'n groot probleem.

de cabrurateurs voor de golf liggen ook al klaar, het mechanisme enz. moet nog afgemaakt worden (mechanisme op de foto gebruik ik niet.) maar verder zijn ze redelijk klaar. nog maar een paar kleine dingen die er aan moeten gebeuren




over het algemeen ben ik al best een eind, meeste spullen heb ik ook al, maar moeten nog gemonteerd worden, eerst de auto maar eens een keer gaan poetsen.



















ook heb ik de afgelope tijd al wat dingen gekocht waarvan ik zeker wist dat ze erop moesten komen:

spucknapf stuurtje:




toen heb ik een miskoop gedaan voor een setje bbs Rx wielen rondom 7J

was achteraf gezien in eerste instantie al een kutmaat, want met et-33 rondom raakte hij voor de veerpoot en stak hij buiten de wielkast, en achter stonden ze dus veel te ver naar binnen. ze hadden stoeprandschade, dit kon ik zelf wel fixen was alleen huiverig of dat ze niet krom waren, kosten waren zo laag dat ik zoiets had van voorruit dan. bleken 3 van de vier ernstig krom te zijn dus daar hadden we ook niks meer aan...




ze stonden er wel mooi onder i.i.g.

nu heb ik een brandstofpompje van pierburg gehad dat 95L/U en 0,2 bar levert maar ik meen dat je voor dubbele carbs 0,35-0,40 bar nodig had, weet iemand dit?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote