View Single Post
  #1  
Old 16-02-2023, 17:10
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default Seat Leon FR circuit auto

Wil mijn circuit auto hier toch ook even voorstellen. Zit al heel wat jaartjes op het forum hier, eerst met een Polo G40, later met een Clio, en nu dus met een Seat Leon FR van 2007.

In het dagelijks leven rij ik een Golf 7 GTI, maar ik heb onlangs deze Leon erbij gekocht, waar ik een circuit auto van ga maken:







De auto heeft wel bijna 2,5 ton gelopen, maar er was wel redelijk wat onderhoud aan gedaan, en wat prima aanpassingen zoals de R8 bobines, de PCV delete, en de Ramair inlaat. De nokvolger, nokkenasketting, HD pomp en Diverter valve waren bijvoorbeeld ook al vervangen.

Ik heb de auto eerst even gewogen op het werk met een volle tank, en die kwam hier op uit:




Een zware jongen dus, tenminste voor circuit gebruik.

Ook kwam ik er achter dat de auto in 2008 een ABT tuning heeft gehad, dus dan zal die (toen in ieder geval) iets van 230 pk hebben?




En de auto had in 2015 bij 180000 km voor het laatst een riemwissel gehad:




Dus dan beginnen we maar met wat onderhoud (en al meteen de eerste aanpassingen):




Ik heb uit Engeland een paar leuke remmen laten komen:




En voor weinig een paar lichtgewicht 17 inch wielen gekocht die er (net) overheen passen:




En daarbij, om te beginnen, een setje 2e hands banden gekocht in de maten 245/40R17:




Een Sachs Performance schroefset voor een Golf 7 (hier later meer over):




Distributiriem gewisseld compleet en AC verwijderd:




Er zat geen sleepoog meer bij, en die is toch wel heel belangrijk op het circuit, dus zelf eentje gemaakt:




RS3 remdeflectoren geplaatst:




Nokvolger vervangen, was nog niet echt nodig:


__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote