View Single Post
  #59  
Old 19-10-2020, 08:02
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Een kleine sneak preview...




( Is de achterkant van jullie rugleuning paars? Ja, want die hebben wij in Duitsland gekocht ... )

Deze opladers zijn goed. Hebben hoog rendement, CAN-communicatie, een beveiligingslus.

De keuze om er drie te pakken heeft als voornaamste reden dat je zowel driefasig als eenfasig wilt laden, en anders twee laders moet hebben, waarvan eentje beduidend duurder. En met drie laders kan men kiezen tussen één met de originele oranje snoer, of drie met een dikke driefasige snoer.

Voor dit heb ik een eenvoudige relaisschakeling bedacht, zodat de spanning niet naar de niet in gebruik zijnde aansluiting doorgelust wordt.

Tevens zijn de opladers via CAN stuurbaar. Dit biedt mogelijkheden. Met een microcontroller en een potentiometer moet het mogelijk zijn om hun vermogen te regelen. Stel, je gaat bij iemand op bezoek die al 5 koelkasten in de kelder heeft staan, waardoor je met maar 2A kunt laden totdat de zekering aan hun limiet komen..

Dit heb ik ongeveer zo voor de eenfasige lader in de Golf 2 gemaakt, het werkte prima.




Er moet ook een grote Frankensteintruc met de tellerbak gebeuren.

De kleine wijzerplaatjes zijn helaas spiegelsymmetrisch (aan de binnenkant) waardoor de temperatuurmeterwijzerplaat plaats zal moeten maken voor de SOC-wijzerplaat.

De temperatuurmeter heeft te hoge temperaturen voor deze auto. Zelfs als er de spoelentemperatuur op getoond zou worden.

Wat er dan rechts zal komen - dat moet nog bedacht worden.

Ik zal de EEPROM overcopiëren, zodat de km-stand klopt. (hoop ik )




Aangezien er meer info te zien moet zijn, komt er zo eentje.

Het is een 40x4 display, die met een beetje liefde best wel goed in een DIN-radioslot past!
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy
Reply With Quote