View Single Post
  #4  
Old 22-11-2022, 22:17
jatoch jatoch is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Hoe kan het dat je je zelf hier van overtuigd hebt zonder eerst een antwoord op 2 vragen te hebben

Dank voor je reactie. Ik is online veel informatie te vinden (met videos) over hoe je een rebuild doet voor een VR6 (AAA). Daarnaast heb ik ook een Bentley handleiding. Misschien had ik me anders moeten verwoorden, maar ik ga een poging. Betreft een project auto die geschorst in de garage staat. Ik heb alle tijd om dit rustig op te pakken. Naast het besparen op de kosten, is het naar mijn idee leuker om zoveel mogelijk zelf te doen aan een project. En hoe fijn is het dan om een vraag te kunnen stellen op plekken als Volksforum.com als je er even niet uitkomt?

Quote:
1. Wat kost die ketting nu als toch alles los ligt. Wil je hiervoor het risico nemen?

Mijn vraag was meer of er een risico is voor vwb de ketting? Ik wil gewoon voorkomen dat ik onnodig spullen koop. Als dat een groot risico is dan zal ik natuurlijk ook de ketting vervangen.

Quote:
2. ARP is in jouw geval niet nodig.



Quote:
Hoe ga je bepalen of je geen overmaat nodig hebt?

Meten is weten.

Quote:
Heb je hiervoor het juiste gereedschap?

Ik ben bezig met een lijstje (klepveerspanner, nokkenasliniaal, montagesteun, etc..). Op dat lijstje zullen vast een aantal dingen ontbreken. Ik heb iig alles in huis om het blok te demonteren.

Quote:
Waar ga je je onderdelen halen?
Alles is x6.

Dat vind ik een hele goede vraag en ik sta open voor tips. Als je naar google gaat vind je een hoop sites waar je onderdelen kan kopen. Welke zijn goed en welke moet je vermijden? Ik heb voor kleine onderdelen positieve ervaringen met sites zoals Mechtechnic en Bolku. Ervaringen met autodoc en Winparts zijn iets minder positief. Bij beiden de verkeerde onderdelen geleverd gekregen. Als je een goede site weet dan zou dat echt superfijn zijn. Ik bestel het liefst alles op 1 plek maar zoals het er nu naar uit ziet zal ik het van meerdere sites meoten halen.

Quote:
Je hebt reviseren en reviseren.

Helemaal mee eens. Daarom stel ik vragen. Wil het graag goed doen.

Quote:
Originally Posted by vagg freak
Ik kan je helpen met de machine bewerkingen
Voor een 2.8 kan ik van mahle 1mm overmaat zuigers leveren
Dan wordt het een 2.9
Mvg

Top Ik zal je een PB sturen wanneer ik zover ben.
Reply With Quote