View Single Post
  #12  
Old 04-07-2016, 21:59
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by silbergti
Heb de auto is questie bekeken aangezien een kennis van me bij de eigenaar een set lichtmetalen velgen heeft gekocht. Het is een erg mooie auto, hoewel ik me afvroeg of de voorstoelen niet van een Scirocco GTI zijn? Heb het de eigenaar ook gevraagd maar die gaf aan dat ze bij deze auto hoorden. Ik dacht de stoelen, om precies te zijn de opstaande randen vh zitgedeelte, van een Golf GTI minder gebogen lopen. Dus meer horizontaal verlopen...?


Dat was, na de Pirelli velgen, t eerste wat mij ook opviel...

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
precies 20 jaar terug kocht ik van een particulier in Keulen mijn eerste Pirelli GTI, een Lhasagroene in ori toestand met toen 193 K op de teller voor 5000,- ouderwetse D-Mark, omgerekend 2500 pleuros...probeer daar vandaag de dag nog maar wat voor die prijs te vinden, hooguit een totaal restauratieobject.

Voor 5000 pleuros vindt men al bijna niks fatsoenlijks meer, de meeste in fatoenlijke ori toestand bevindende beginnen bij 10 K, in ouderwetse guldens 22000...

Hier idem, dat was in 1999. Een witte W65, poepie origineel, tot aan Pirelli resrevewiel aan toe! Voor omgerekend 4.000 keiharde Hollandse Florijnen. BPM, keuring en kenteken erop en ik was voor 4.500 klaar. In 2001 verkocht voor € 2.000,-. Dus ik had niks afgeschreven, dacht ik.....
Ben m nooit uit t oog verloren. Nog steeds in bezit van de man aan wie ik m heb verkocht. Staat binnen, verkeert alleen in zeg maar restauratiebehoeftige staat... En voor de prijs waar ik m destijds aan hem heb verkocht (en gegund ook een beetje) krijg ik m natuurlijk never nooit niet terug. En dan nog hè (t wordt hier vaak gezegd en het is gewoon zo), voordat je zo'n ding tot werkelijke concours- cq. nieuwstaat hebt gerestaureerd ben je minimaal een milletje of 10 verder. Maar da's nog steeds geen 30k
Reply With Quote