View Single Post
  #155  
Old 09-06-2020, 17:59
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Afgelopen maanden veel gewerkt maar ook zeer veel gesleuteld dus tijd voor een update op de bus.

Aantal jaren geleden al is mooie set 911 (type 996) remmen op de kop getikt. Daarna is een mooi setje adapters van epytec aangeschaft. Daar in stond netjes vermeld dat je fusees nodig had van bouwjaar '85 of groter. Dat is uitgezocht en tot de conclusie gekomen dat de draagarmen van een later type bus ook beter zijn (gegoten). Via FB draagarmen en fusees op de kop getikt. Toen miste ik nog wat kleine delen zoals andere droplinks en reactie stangen ook die gevonden.
Vervolgens stopte VolksRepairs ermee dus daar het bulk aan nieuw fuseekogels en rubbers met 50% korting gehaald vorig jaar. Vorige maand alles geïnventariseerd en vond ik de missende delen bij Paruzzi en Boelm dus project "vervang en upgrade complete voor wielophanging" kon beginnen.

Bus gehaald



Het demontage team (de slopers)



Links een 50 euro imitatie stang en rechts de 100 Euro originele



Krat vol ophangingsdelen






Deze set is inmiddels onmisbaar, terwijl ik een pers heb maar dit werkt lekkerder.



Oude versleten ophanging. Wat nog hergebruikt wordt; Veren & dempers, bovenste draagarmen, adapters en stabilisatie stang is in mijn geval al 23 mm dus dat is de dikste. Gelukje anders had ik die ook nog wel meegenomen.




En hop:






Oud ijzer;



Begonnen strippen wielkasten zand en losse rommel. Groen is de originele kleur;



Bovenste draagarmen opgeknapt en voorzien van nieuwe rubbers en kogel;



Idem onderste draag armen en nieuwe rubbers geperst;



Fusees ook aangepakt;



Lekkere shaslick;



Dan vergeet je ff foto's te maken en heb je het er alweer onder;






En dan is alles verstopt achter deze unit. Mercedes W-klasse remschijf (Jawel! Weer een andere autofabrikant toegevoegd aan lijstje, yes!);



Voor de liefhebbers het nummer;



Dikte;



Diameter;



Verschil oud vs nieuw;



En weer een andere autofabrikant toegevoegd aan het lijstje;












Dan als het leuke is gedaan dan altijd die andere kant nog



Hier zie je de adapters. Ik heb al veel adapters door mijn handen gehad in de loop der jaren ook van Epytec. Maar kan zeggen dat dit verreweg de mooiste zijn en ook tevens de simpelste.



Remslangetjes en nieuwe leiding gemaakt zoals het origineel zit. In de toekomst nog is upgraden naar RVS gevlochten,










__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote