View Single Post
  #13  
Old 27-11-2018, 13:34
Mr.Markos's Avatar
Mr.Markos Mr.Markos is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 515
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Het was makkelijker geweest een tweede hands compleet slot over te nemen met sleutels. Desnoods de overige cilinders van je deuren op de nieuwe sleutels aan te passen.

Met blokje los kun je idd starten met platte schroeven draaier. Zonder blokje ook met een los draadje en de losse stekker

Die pen van stuurslot valt idd ergens in het huis. Ben even kwijt even hoe dit precies zit, zou het even terug moeten zien. Als je het huis losmaakt moet je zien hoe het zit misschien kun je die pen even aftapen dat die niet in stuurslot kan vallen.

Fijne kl**tzakken, de schade die je er vervolgens aan hebt.. Neem aan ook nog een gaatje in je deur onder je slot in je plaatwerk?

Ja ik dacht dat het een compleet slot zou zijn maar dat was het dus helaas niet. Dus ik ben wel op zoek naar een compleet slot of de missende onderdelen.

De deur heeft inderdaad schade, zowel boven als onder het slot waaruit wel blijkt dat ze dit niet heel veel vaker hebben gedaan. Ik denk dat dat aan het contactslot ook wel te zien is (al weet ik niet hoe het er bij "netjes stelen" eruit zou zien).


Dit is iets voor een later stadium, wanneer ik het weer rijdend heb. Maar kan ik de cilinder van mijn oorspronkelijke slot niet overzetten op een nieuw slot? Zoals op de foto hieronder te zien is, is alleen het onderste deel afgebroken en het metalen plaatje verbogen.


Dan kan ik alles gewoon met dezelfde sleutel openen.

Heeft iemand misschien een plaatje met alle onderdelen van het slot met de bijbehorende onderdeelnummers? Dan weet ik waar ik naar op zoek moet.

Edit: ik zie nu waar ik de fout in ga met onderdelen zoeken. Ik dacht dat het onderdeel van mijn laatste foto een compleet deel was, maar het gedeelte wat er in de auto zit hoort er nog bij?
Reply With Quote