View Single Post
  #143  
Old 30-11-2021, 13:32
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Er moesten nog een paar kleine dingen gebeuren aan de carrosserie en dat is nu ook afgerond.

Nadat ik de ramen eruit gehaald heb kwam ik rechts achter nog 2 plekjes tegen. Hier heb ik het roest er wederom uitgeslepen en nieuwe stukken ingelast.

Roest er al uit en nieuw stukje erin gehecht.




Aflassen en afbramen:




En in de primer:




De waterbak is al op vele fronten vernieuwd alleen het opstaande randje waar het rubber over heen valt had ik nog niet aangepakt.

Omdat het een redelijk lang stuk is en het uit meerdere krommingen is gemaakt heb ik het in delen aangepakt. Helaas niet overal foto's van maar hier toch nog een paar foto's van de werkzaamheden.

Eerste deel eruit en nieuwe deel er in gehecht:







Bezig met afbramen:




2e deel er ook in:




Bezig met afbramen/slijpen:




En primer erop voor het vliegroest:







Bij het verwijderen van de achterklep zat bij het scharnierbevestigingspunt ook wat roest. Het meeste was oppervlakkig maar er moest toch nog een klein deel vervangen worden. Het zag er in ieder geval erger uit dan dat het was.

Bezig met het roestige deel er uit slijpen. Links en rechts van het scharnierpunt.




Kijken hoe het nieuwe deel past. Helaas wat te klein gemaakt maar is uiteindelijk goed gekomen. Belangrijk was om de ronding exact hetzelfde te krijgen als het originele plaatwerk.




Nieuwe stukken erin. Was nog al een lastig plekje om goed te lassen. Heb het dus meerderen keren moeten afbramen en oplassen.




In de primer:




Toegegeven, dit is niet mijn mooiste laswerk maar de roest is weg, de constructie is stevig en de achterruit rubber denkt het gelukkig af.

Ik weet niet of ik het al eens vermeld heb maar al het plaatwerk waar ik na het lassen niet meer bij kon komen werd voor het lassen voorzien van een goede laag lasprimer zodat het plaatwerk na het lassen ook nog zo goed mogelijk beschermd is. Uiteraard zal ik de binnenkant van de kokers, deuren, achterklep en alle gaten en kieren behandelen met een cavity wax van Mike Sanders of iets soortgelijks.

Al het laswerk aan de carrosserie is nu klaar. Ik zal overal nog een keer rond gaan met de slijptol en het lasapparaat om het geheel allemaal nog net ietsje netter af te werken.

Het volgende werk is om alle delen zoals deuren, motorkap, achterklep, zijschermen waar nodig te repareren en te lassen.
Reply With Quote