View Single Post
  #1  
Old 13-12-2013, 20:37
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default help, blinde paniek - MUIZEN IN DE SCHUUR

Blinde paniek is reeds losgebroken. Zojuist gemerkt dat de muizen aan mijn bekleding zijn begonnen. Joekel van een gat erin. Nu zat er al een brandgat in deze, dus in dit geval niet een hele grote ramp, maar boven op zolder staan in diezelfde schuur interieurs waar geen gaten in mogen komen of ik heb een groot probleem om nog niet van de wagens zelf te spreken. Er staan al belachelijk veel muizenvallen, potjes vergif en weet ik wat, maar dat is dus blijkbaar niet genoeg. Wat meer kan ik doen?!

Het is zo gekomen; ongeveer tien van mijn wagens staan in een oude veldschuur die tot een jaar ofwat terug nog altijd open is geweest op twee "vakken". Omdat je dan wel in de tocht, kou en regen staat te werken hebben we rolpoorten gezet. Voor die rolpoorten was de schuur dus open en kwamen de katten van de omliggende buren - dat zijn er nogal wat - geregeld een nachtje slapen. Op koste van een krasje op een dak of kap of een lel pis tegen een velg, hielden die beesten het ongedierte heel mooi uit de schuur. Leuk en aardig, maar met de poorten in de schuur komen de katten niet meer binnen en hebben de muizen vrij spel. Da's niet handig in een schuur vol wagens met zachte bekleding. Een paradijs voor dat ongedierte.

Ik ben vast en zeker niet de eerste die met dit bijltje hakt, dus wie-o-wie kan mij hier nog mee helpen?!?!
Reply With Quote