View Single Post
  #1  
Old 29-04-2020, 08:49
slk-A3's Avatar
slk-A3 slk-A3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2019
Posts: 46
Default Hoe moet de brede bakschakelaar aangesloten worden?

Hoi allemaal,
Ik ben druk bezig met het verder vervolmaken van mij GTI.
Dit heb ik allemaal al gedaan:
-slangen en kabels vernieuwd
-verlichting dashboard hersteld
-dashboard vervangen voor een beter exemplaar met choke-afdekking
-een 7G bak gescoord met de grote stekker, laten reviseren en ingebouwd
-Sachs koppelingsset ingebouwd en krukaskeerring
-remmen gereviseerd: rembekrachtiger ontroest, nieuwe hoofdremcylinder met nieuwe klauwen en blokken en remleidingen en remslangen vernieuwd
-waterpomp en thermostaat vernieuwd
-uitlaat vervangen door het juiste type van Ernst (er zat een ronde noname op)
-leren stuur gescoord (er zat een gewoon stuur zonder leer op)

In mijn GTi zat een AUG bak met de kleine schakelaar die alleen de achteruitrijlichten schakelt. Maar die was verkeerd aangesloten, want als ik de achteruit inschakelde, ging de verbruiksmeternaald omhoog.
Ik heb een kabelboom gevonden met stekker die op de 7G-bak hoort. De stekker heb ik al omgepind want hij hoort eigenlijk bij een Golf2. Maar ik weet niet hoe ik die kabel moet aansluiten. De zwartblauwe kabels gaan naar de achteruitrijlichten en die werken nu correct.

Er zitten twee stekkers in de auto met een wit-groene en wit-rode kabel.
Die kleuren corresponderen ook het kabelboompje. Maar er zit ook een stekker aan die ik niet thuis kan brengen. Dat is dezelfde stekker die ook op het remvloeistofreservoir en op het koelvloeistofexpansievat zit met de kleuren wit-rood en bruin massa.
De MFA naald gaat omhoog als de twee witte rode en wit groene schakelen, want dat deden ze al met de oude stekker. Het gele opschakelledje blijft echter uit.

Zie de foto.

Nu mijn vragen: hoe sluit ik dit aan? Ik heb een elektrisch schema van de 83iger maar dat helpt niet. Ik kan geen contrastekker vinden in de kabelboom.

Heeft iemand een 83iger GTI met MFA die me verder kan helpen?


Reply With Quote