View Single Post
  #149  
Old 18-09-2010, 13:09
mverh85's Avatar
mverh85 mverh85 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 927
Send a message via MSN to mverh85
Default

K- jet is een volledig mechanische brandstofinjectie met een elektronische ontsteking, KE-motronic heeft een ECU die de ontsteking regelt.

Ik dacht dat die ECU ook bepaalt hoeveel brandstof er is toegestaan naar de injectoren (maar niet helemaal zeker) .
Maar het heeft geen controle over dat de werkelijke inspuitmoment.

Het is eigenlijk te moeilijk om uit te leggen maar het zit binnenin, van buiten lijkt het op elkaar ja .

Niks te doen : http://en.wikipedia.org/wiki/Jetronic moet je dat maar even lezen.


Over de keuring zou ik me ook niet al te veel zorgen maken :

We blijven in principe *dus niet binnen de 40% vermogenswinst, we hebben een typegoedkeuring voor dit blok en voor autos jonger dan 01-01-1998 is er geen omkeuring meer met de weggedragstest, dat scheelt weer
Komen wat extra kosten bij, zal geen probleem zijn

Als we het in een dag of een weekend erin kunnen lepelen dan is een vervanger ook niet nodig mocht dat wel nodig zijn zal dat ook geen probleem zijn
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984
Reply With Quote