
13-09-2010, 17:06
|
 |
VW Guru
|
|
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
|
|
Ik zou eerst kijken waar overal roest zit voordat ik zou beginnen te slijpen. Dus eerst borstelen rond de slechte plekken, of nog beter eerst stralen zodat je alle slechte plaatsen in beeld hebt.
Als je dan weet waar het slecht is, klem of schroef je het nieuwe plaatwerk zo vlak mogelijk op het oude en slijp je ze samen door daar waar het slecht is plus nog een paar cm verder. Je hebt dan het nieuwe stukje precies net zo groot als het oude slechte stuk. Dan kun je het vasthechten met een paar puntjes. Als niet de hele wielrand (want daar heb je nu de foto van gepresenteerd) slecht is, kun je inderdaad stukkeren (oftewel stukjes vervangen). Je weet alleen niet hoe goed of slecht de binnenzijde van die wielrand eruitziet. Je zou de puntlassen waarmee het binnenspatbord aan het buitenspatbord zit, kunnen losboren of frezen, en dan eerst het buitenspatbord voorzichtig doorslijpen. Je kijkt dan tegen het binnenspatbord aan en kunt dan zien hoe slecht of goed dat is.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
|