sinds vandaag ben ik eigenaar van een 83er Golf 1 Gti Pirelli. Het is de witte die hier op het forum te koop heeft gestaan:
Ik heb er een dagtrip van gemaakt. De trein in Arnhem gepakt van 7.10. Om 9.47 aangekomen in Scheemda en met een kennis uit Scheemda doorgereden naar Midwolda. Auto eerst nog even bekeken, en bedacht een klein proefritje te maken.
Deze eindigde na precies 200 meter na een kort droge tik en een bijna blokkerend achterwiel
Heel langzaam teruggereden en ANWB gebeld. Bleek de remvoering van het metaal af te zijn gegaan, komt wel vaker voor bij auto's die langer stilstaan.
Van de verkoopster nog een extra set wielen meegekregen, ook een beetje als tegemoetkoming voor de kleine tegenslag, setje 17" met behoorlijk goede banden, mooi voor de Golf 3 cabrio
Gelukkig heeft de betreffende kennis een schuur vol met type 1 onderdelen dus na het overschrijven (was toch wel overtuigd dat het goed zat) mee naar zijn schuur.
Rond een uur of vier richting Arnhem met de linker achterrem helemaal vernieuwd (rechter doe ik morgen), dakje open en een brede grijns op mijn gezicht. Onderweg gaat ineens het koellampje knipperen
Gestopt bij een huis met een aantal Golfjes voor de deur, werkt altijd! Klein beetje koelvloeistof moeten bijvullen en weer op pad.
Nu zit ik op de bank dit verhaal te typen en kijk ik af en toe naar buiten...daar staat mijn witte trots
Plannen:
* orginele verlichting monteren (achterlichten meteen gekocht vanmiddag)
* luchtvering monteren wat onder de cabrio uitkomt
* audio upgraden, zoveel mogelijk onzichtbaar. Geen grote gaten in de deurbekleding enzo.
* kleine dingetjes aanpakken zoals kabeltje van de stoel dat gebroken is, rempedaal zit veel dieper dan in de type 1 cabrio, denk dat de hoofdremcilinder misschien wat inwendig lekt, heb al een motorsteun gezien die vervangen moet worden, olietemp wordt niet aangegeven, niet in de MFA als in de meter
Op de duur plaatwerk aanpakken en opnieuw spuiten waar nodig. Achterscherm heeft een vieze plek, wielranden achter zijn niet heel fris meer, front is net een golfslagbad, dakje heeft beginnende plekjes.