
10-09-2010, 12:19
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
Ik rij zelf met een HK (basis gelijk aan GF, alleen std. carb is anders), met een bewerkte kop, GK nokkenas, motorcarbs en electronische ontsteking. Vooral bovenin 't toerengebied trekt het ding als een beer. Na de kopbewerking en GK nokkenas heb ik vooral boven in het toerengebied veel meer pit overgehouden. De motorcarbs zijn vooral goed voor de gasreactie en 't koppel onderin toeren. 40km/h in zijn 4 rijden is geen probleem, geen gebok oid.
Heb alles zelf gedaan, daarom kost het niet veel. Voor jouw jetta zou een Knobloch kitje erg gaaf zijn, met een 2B2 carburateur (grotere variant) en het pannenkoek filtertje. Dan oogt het nog meer 80's. Een setje motorcarbs draagt niet bij aan de 'looks' van je jetta vind ik zelf (zou het zo zonde vinden  ).
Wil je wel een setje motorcarbs? Ik heb een set 36,5mm CBR 600 carbs, met gepoedercoat zwart spruitstuk, gaskabel/chokekabel en 4x pipercross filters liggen van een 1.3'tje. Helemaal compleet en goed afgesteld voor een 1.3.
Maar nogmaals; ik zou voor iets periodieks zoeken (ouderwetsche jaren 80 tuning  )
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|